Jump to content
bonne

Legitimation.

Recommended Posts

Jeg har haft et ligende problem på posthuset (i ICA), de ville ikke godtage mit Danske Kørekort som ID, efter en eller anden dato var det besluttet at Dansk kørekort ikke længere er gyldigt som ID i Sverige, jeg fik dog lov at bruge mit Pas istedet for, da det er gyldigt ID. Jeg føler mig totalt som invandre i et uland når jeg skal have Pas med for at hente en pakke, så jeg fik lavet Svensk ID kort , hvilket i mange situationer har gjort livet nemmere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder da helt vanvittigt. Prøv at tage derhen igen' date=' måske er I heldig at tale med en mere fornuftig postmedarbejder.[/quote'] Nej, nej. Den er god nok. Det der system er totalt stallinistisk. Been there, done that. Regards, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder da helt vanvittigt. Prøv at tage derhen igen' date=' måske er I heldig at tale med en mere fornuftig postmedarbejder.[/quote'] Nej, nej. Den er god nok. Det der system er totalt stallinistisk. Been there, done that. Regards, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt sjovt - mit svenske ID kort er med mit efternavn før jeg blev gift. Det er hændt et par gange at jeg har fået pakket tilsendt med det nye efternavn - og jeg har de par gange så haft mit danske pas med det nye navn med i lommen. Men alle gange har jeg faktisk fået pakken udleveret med mit svenske ID kort med "forkert" navn. Der har både være tale om pakker og rekommanderede breve. Så helt konsekvent er det ikke. Jeg plejer at få pakker ned til ICA Maxi Toftanäs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For nogen er det sikkert fint at Bytte sit Danske Kørekort ud med et Svensk. Men der er nu også fordele ved at beholde sit Danske.

1. Det udløber først når du bliver 70, så skal ikke fornys i tide og utide (med omkostninger og besvær tilfølge).

2. Svensk politi kan ikke Inddrage dit Kørekort, hvis du kommer til at køre for hurtigt eller lign.

3. Svensk Politi har også meget svært ved at Læse et Dansk Kørekort, og det kan give store besparelser.

En dag hvor jeg var på vej til et møde i Malmø (centrum) havde jeg lidt for meget fart på (havde ikke observeret at det nu er 40 km/t i hele centrum, havde ikke været i Malmø i lang tid), så jeg blev taget på pildamsvägen med 65 km/t , det var jo kedeligt og jeg mente ikke at have set noget skildt med 40 km/t (der havde dog været en oplysningstavle med hastighed, uden at jeg havde fæstet mig meget ved det). Nå betjenten skrev og skrev og var ligeglad med mine indvendinger.  Jeg var sur over at få en bøde på 3200,- . Nå men da jeg kikkede nærmere på bøden (senere) kunne jeg se at den kære betjent havde rodet rundt i min fødselsdata. Politiet skrev så til mig og spurgte om det var ok at de rettede oplysningerne. Næ tak det ville jeg ikke acceptere og sagde de måtte have forvekslet mig med en anden. Bøden blev opgivet. og jeg var glad. T

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1 time siden, Pakwhan skrev:

2. Svensk politi kan ikke Inddrage dit Kørekort, hvis du kommer til at køre for hurtigt eller lign.

3. Svensk Politi har også meget svært ved at Læse et Dansk Kørekort, og det kan give store besparelser.

Det samme gælder jo i DK, bare med omvendt fortegn ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig været ude for at Politiet i Danmark har været så klodsede. Måske har der været en fejl på en p-bøde.

men ikke Færselspolitiet.

Når politiet i Danmark giver dig en bøde er den svær at komme uden om. Dog vandt jeg over Politiet, en gang jeg var gået i en Foto-fælde. By tavlen var taget ned pga. Vej arbejde og derfor slap jeg :-).

Thomas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, Pakwhan skrev:

For nogen er det sikkert fint at Bytte sit Danske Kørekort ud med et Svensk. Men der er nu også fordele ved at beholde sit Danske.

1. Det udløber først når du bliver 70, så skal ikke fornys i tide og utide (med omkostninger og besvær tilfølge).

2. er ikke korrekt. Bor du i sverige og har dansk kørekort, vil det blive behandlet som et tilsvarende svensk - dvs. inddraget administrativt, hvis du kører over 30 km/t for stærkt (ved 30 km/t er det ved kun 20 km/t over).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites