Lollikken 10 Anmeld indhold Skrevet February 24, 2014 Hejsa alle Efter et år med kurser i udlandet og ca. 30.000 km i firmaets tjeneste er det vist blevet tid til at udskifte den gamle vectra fra '97. Jeg tænker på en kombi, et par år gammel (for at undgå den værste afskrivning) og diesel. På blocket giver det et par Passater til omkring 100k og det virker jo umiddelbart som en okay handel. Hvad kan I anbefale derude? Jeg har haft okay erfaringer med ældre BMWer (bare ikke baghjulstrækket og sort is =/), og de er vist relativt billige i reservedele, men jeg hører ikke så meget godt om deres diesel motorer eller brændstoføkonomi :D Jeg overvejer også at hive bilen med til DK i fremtiden, hvis det viser sig at Svensken ikke gider at betale ret meget for den, og jeg ikke har kørt den helt i jorden =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2014 Jeg ville ta ud og prøve en Volvo V50, som blandt private brugere generelt opleves som værende en vogn med rigtig mange gode kvaliteter - ofte skriver de, at det er den bedste bil, de har ejet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2014 Her står lidt om V50 i Vi Bilägare http://www.vibilagare.se/test/begbil/begtest-volvo-v50-2796 Selvfølgelig er der altid fejl og mangler på biler, men det virker som om, at V50 ikke er Volvo's bedste model. Et godt alternativ, kan være en Saab 9-3, specielt hvis det er en facelifted model (fra 2008-). Sålænge det ikke er en special model af Saab (Turbo X) så er der ikke problemer med service. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2014 Her står lidt om V50 i Vi Bilägare http://www.vibilagare.se/test/begbil/begtest-volvo-v50-2796 Selvfølgelig er der altid fejl og mangler på biler, men det virker som om, at V50 ikke er Volvo's bedste model. Et godt alternativ, kan være en Saab 9-3, specielt hvis det er en facelifted model (fra 2008-). Sålænge det ikke er en special model af Saab (Turbo X) så er der ikke problemer med service. Jeg synes ikke så meget om pladsen i en V50 .. jeg er en stor gut og jeg synes jeg sad lidt tight i den. Men der er selvf. fordele ved at eje en Volvo i Sverige =) Saab .. du taler til mit hjerte :D Man kunne måske ... og de er jo styrtdykket i brugtpris i DK, så det er nok også en fordel hvis man skal have den med til DK men så ser man jo sådan en her http://www.blocket.se/lund/Mercedes_Benz_C_220cdi_AMG_paket___Avantgarde_52008540.htm?ca=23_11&w=2 og tænker .. den er da os' meget pæn =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2014 Et par muligheder: http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?ca=23_11&w=3&cg=1020&cb=22&cbl1=3&st=s&fu=2&l=0&md=th&me=30&mys=2000&sp=1 http://www.blocket.se/hela_sverige/bilar?ca=23_11&w=3&cg=1020&cb=22&cbl1=2&st=s&fu=2&l=0&md=th&me=30&mys=2000&sp=1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2014 Her står lidt om V50 i Vi Bilägare http://www.vibilagare.se/test/begbil/begtest-volvo-v50-2796 Selvfølgelig er der altid fejl og mangler på biler, men det virker som om, at V50 ikke er Volvo's bedste model. Et godt alternativ, kan være en Saab 9-3, specielt hvis det er en facelifted model (fra 2008-) Uaktuel test, hvor de henviser til en langtidstest af en årg. 2006 - Lollikken taler om en vogn, der sku være væsentlig nyere. Iøvrigt støtter jeg helt tanken om at købe en Saab ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2014 Hejsan Det bliver sgu nok ikke en svenskpladet bil alligevel (woot!) I stedet bliver det nok noget Ford Focus Van på papegøjeplader i DK. Det ser ud til at være en semifornuftig pris, der er et par fordele når den bruges til både privat og erhverv, og jeg skal ikke igennem et eller andet salgs eller importhelvede når vi flytter ... det ironiske kan så være hvis vi ikke flytter :P Er der nogen som har noget at sætte på en VW Passat 140 hk diesel fra '09 og '10? Den er opgivet til omkring 20/L og har lidt mere motorkraft, men jeg synes jeg har læst at motoren måske ikke er nær så stabil? Og så er der ford focus med ca 22/L men mindre heste og virker generelt lidt meh ... men billig ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2014 I stedet bliver det nok noget Ford Focus Van på papegøjeplader i DK. Er der nogen som har noget at sætte på en VW Passat 140 hk diesel fra '09 og '10? Den er opgivet til omkring 20/L og har lidt mere motorkraft, men jeg synes jeg har læst at motoren måske ikke er nær så stabil? Og så er der ford focus med ca 22/L men mindre heste og virker generelt lidt meh ... men billig ;-) Der er trættende med en firmabil på gule plader - dét har jeg prøvet et par år. Naturligvis afhænger det af din daglige kundekontakt, men kommentarerne (og de manglende sæder, når man skal på restaurant) blev jeg træt af. Min søn har købt en 2014 Focus 140 tdci, fordi den er bedst til prisen just nu - den leveres primo marts. Den koster så "lidt" mere end 100.000 kr alt efter udstyr - han valgte det dyreste udstyrsniveau... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2014 Der er trættende med en firmabil på gule plader - dét har jeg prøvet et par år. Naturligvis afhænger det af din daglige kundekontakt, men kommentarerne (og de manglende sæder, når man skal på restaurant) blev jeg træt af. Min søn har købt en 2014 Focus 140 tdci, fordi den er bedst til prisen just nu - den leveres primo marts. Den koster så "lidt" mere end 100.000 kr alt efter udstyr - han valgte det dyreste udstyrsniveau... Ja det er noget skidt med de sæder, men jeg har måske mere end 1 passager med 2-3 gange om året (pt), men tilgengæld tit 2 hunde. Og taget i betragtning af der har siddet gaffatape på siden af bilen i over i år nu, så tror jeg kun at kommentarerne kan blive bedre :D Og ja en ny bil er lidt mere end jeg vil gi' :D. Selvom jeg kørte rundt i en nyere Focus i USA men med standard udstyr. Den var dog meget fin i den klasse =) Jeg vælger at købe noget jeg kan betale mere eller mindre kontant, men sådan som jeg læser det så lader det til at man på papegøjeplader, hvis man kører både privat og erhverv kan trække momsen fra på benzin, service og rep. (men kun momsen, ikke noget andet), også selvom den er privatejet. Jeg venter spændt svar fra min revisor, men hvis det er tilfældet så er det pludselig et acceptabelt alternativt til at købe bil i Sverige (selvom det fa'me er mærkeligt at køre rundt i en dansk bil når man nu bor i Sverige og kunne købe en lækker bil i stedet). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2014 Overvej en Opel Insignia. Jeg har lige købt en 2011, 130.000 km, 2.0 diesel med meget udstyr for 102.000 SEK Jeg har gode erfaringer med www.kvd.se hvor bilerne er godt beskrevet/testet Specielt de lidt mindre populære biler som OPEL kan købes billigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites