Kvalm 13 Anmeld indhold Skrevet February 24, 2014 Jeg har netop læst om polering af bil med claybar - den kendte jeg ikke. www.bilpleje.nu/clay-bar Hvis nogen har prøvet, hører jeg det gerne - det skulle efter sigende være meget effektivt. Når jeg søger på nettet, er der ikke så mange leverandører, men det ka købes på ebay... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2014 Jeg har netop læst om polering af bil med claybar - den kendte jeg ikke. www.bilpleje.nu/clay-bar Hvis nogen har prøvet, hører jeg det gerne - det skulle efter sigende være meget effektivt. Når jeg søger på nettet, er der ikke så mange leverandører, men det ka købes på ebay... Nu ved jeg ikke, hvor stor forskel der er i kvaliteten, men Biltema har et claybar kit http://biltema.se/sv/Bilvard/Exterior-rengoring/Clay-Bar-Kit-3604/ Der linkes til en test fra 2013, hvor clay baren fra Biltema synes at klare sig udemærket..specielt til prisen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2014 Nu ved jeg ikke' date=' hvor stor forskel der er i kvaliteten, men Biltema har et claybar kit http://biltema.se/sv/Bilvard/Exterior-rengoring/Clay-Bar-Kit-3604/ Der linkes til en test fra 2013, hvor clay baren fra Biltema synes at klare sig udemærket..specielt til prisen. Lige i øjet - tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2014 Lige i øjet - tak. Og så fik jeg idag udført arbejdet, hvorfor naboerne er dybt misundelige over resultatet ha ha. Det virker sgu rigtig godt - claybar kit fra Biltema. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2014 Hvordan var det at arbejde med? Hvad brugte du? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2014 Hvordan var det at arbejde med? Hvad brugte du? Jeg læste testen og købte Biltema's claybar kit, som indeholder det, du har brug for. Dog er der naturligvis alt for få klude til den afsluttende poleringsdel, ligesom jeg nok hellere anvender min egen polish fra Hagman :-) Der er rigelige mængder af claybar væske og polish, så næste gang vil jeg blot bestille nogle claybars. Så er man også sikret mod at stå med håret i postkassen, hvis man skulle tabe en bar. Selve arbejdsforløbet er helt som video-clippet viser - piece of cake. Man masserer leret i hånden og danner en plade at pudse med, hvilket gentages ofte, fordi pladen bliver beskidt og kold (mindre virkende). Man mærker nemt, når man kan gå videre - bilens lak bliver glat. Min sommerbil er meget velplejet, men alligevel blev min nabo (vi interesserer os begge meget for biler og bilteknik) vildt overrasket over resultatet inden efterpoleringen - altså, da claybar rensningen var gennemført. Lakken er som ny, så han fik lige alle linkene pr mail he he :-) (han havde heller aldrig hørt om claybar - utroligt) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2014 Claybar Ok. Må lige se den video. Nu du nørder i det. Hvad har du af tips til at rense kabine (stof) Mine stole og armlæn og dørsider er ikke ret pæne (oprindelige sorte) Efter at have set videoen, er det så forkert opfattet at det kun er en mellem behandling? Dvs der skal poleres bagefter? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 12, 2014 Nu du nørder i det. Hvad har du af tips til at rense kabine (stof) Desværre ikke nogen - kan skummende interiør-rens ikke ta' det? I negativt fald må du forbi et klargøringsfirma - de har som regel 112% styr på det ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2014 Cool sådan et sæt må jeg også eje til min sommerbil. Er der nogen der har et fif til at fjerne lim fra reklame klistermærker på min kassevogn ? Har prøvet limfjernet div polermidler unden det store held ? ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 14, 2014 Er der nogen der har et fif til at fjerne lim fra reklame klistermærker på min kassevogn ? Har prøvet limfjernet div polermidler unden det store held �� �� For 20 år siden fik jeg en tube Farecla G3 af en forhandler, fordi min blot 1 år gamle turboladede Volvo havde malerrester på lakken efter udbedring af en rustskade: www.farecla.com/products/compounds-glazes-waxes Den tube har jeg endnu (pastaen er meget drøj - man bruger meget lidt ad gangen), og jeg har brugt pastaen til at fjerne alt muligt, der måtte være kommet på bilen. Den ultimative test var, da sideruderne fik små ridser som følge af dårlige gummilister. Farecla fjernede ridserne fuldkommen - intet at se efterfølgende. Det er et vidundermiddel, og måske kan det få limen bort... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites