Jump to content
briped

Ny Transportminister vil splitte kystbanen fra Sverige

Recommended Posts

http://www.avisen.dk/minister-kystbanen-skal-ikke-til-sverige_254546.aspx Nu er det over 3 år siden jeg pendlede fast med toget, men som jeg husker det, oplevede jeg flere forsinkelser på den danske side, mod Sverige (når man skulle hjem) end på den svenske side, mod Danmark (når jeg skulle på arbejde). Har det ændret sig? Eller er det, som jeg mistænker, bare en dårlig undskyldning for at slippe for at kigge indad (på DSB og Bane Danmark)?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
http://www.avisen.dk/minister-kystbanen-skal-ikke-til-sverige_254546.aspx Nu er det over 3 år siden jeg pendlede fast med toget, men som jeg husker det, oplevede jeg flere forsinkelser på den danske side, mod Sverige (når man skulle hjem) end på den svenske side, mod Danmark (når jeg skulle på arbejde). Har det ændret sig? Eller er det, som jeg mistænker, bare en dårlig undskyldning for at slippe for at kigge indad (på DSB og Bane Danmark)?
Formentlig bare en dårlig undskyldning. Ifølge Gunnar Wulff, vd på Öresundståg AB er de fleste forsinkelser opstået i Danmark siden engang i 2012. http://www.sydsvenskan.se/skane/algar-forsenar-danska-tag-/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tjo tjah Det skal nok passe at der skabes flere forsinkelser på den danske end den svenske side. Og man kan diskutere uendeligt længe hvem der er værst. Men egentlig er der vel tale om en stukturel systemfejl, når fx. forsinkelser nær Karlskrona kan skabe forsinkelser nord for København og en strømfejl ved Espergærde kan skabe forsinkelser oppe ved Karslkrona. På begge sider af sundet er jernbaneinfrastrukturen noget ustabilt skidt - det er vel en fejl fra starten, af tro at man kan køre tog med regularitet med lange ruter henover hele systemet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan simpelthen ikke passe, at han påtænker at gennemføre at togene ikke skal køre længere end til hovedbanen eller lufthavnen. Der er så mange ulemper ved at lave sådan en løsning, bare for at tilgodese pendlere på kystbanen. Jeg så et indslag fra Lorry, da han lige var blevet transportminister. Der var flere pendlere fra Sverige til Danmark, der blev interviewet. En af dem sagde, at der var 35000 der tog over sundet i tog hver dag. Hvordan skal man kunne udvikle øresundsregionen, hvis man pludselig vil skære deres transportmulighed væk. Folk bliver tvunget til at køre i bil, eller der kommer flere med gråhundbusserne... eller flyvebådene må genindføres.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...