Jump to content
slk55

Vask af bil i vinterhalvåret

Recommended Posts

Hej alle. Der har jo været en del tråde omkring hvilke biler, som folk har, og en af fordelene ved Sverige, er jo bilpriserne. Derfor er det min formodning, at der sikkert også på dette forum, sidder nogen entusiaster, som holder af at pudse og pleje deres biler personligt?? Personligt holder jeg selv meget af at gå og hygge med en god gang bilvask, og lidt polering bliver det da også til. MEN Desværre er jeg bosiddende på det forkerte kontinent, hvad angår vejret. Så derfor denne lille tråd. Hvis min formodning tidligere om, der her på forummet findes ligesindede, hvad gør de så i denne skønne vintertid? Er der nogen, som har en stor opvarmet garage, som de bruger til vaskeplads, eller tager i ud til diverse betalingssteder og klarer det? Personligt har jeg garage, men den er ikke opvarmet (den er dog frostfri), men der er ikke forfærdeligt meget plads rundt om bilen, så resultatet af vasken er nødtørftig ok, men det kan gøres bedre, og i væsentligt hyggeligere omgivelser. Jeg har været ude på en lokal ok/Q8 station med sälv-tvätt, og der virker ret ok. Men hvis man går og hygger lidt (måske snakker med en kammerat) imens, så går tiden stærkt, og et par timer går jo hurtigt. Og så koster sådan en omgang snildt 200+ kr. Det synes jeg selv er ærgerlige penge, når man pga vejr osv. godt kunne bruge sådan en omgang 1-2 gange om ugen (ja kald mig bare sindsyg). Så hvad gør i andre, og vigtigere endnu: findes der et alternativ til før nævnte metoder, eller nogen med kontakter til steder, som man kunne drage nytte af, evt som en gruppe?? Kommentarer omkring, at man jeg bare kan stille sin elskede bil i vinterhi, og bruge en billig bil om vinteren, er overflødige. Tråden henvender sig til dem der har købt en bil for at køre i den, og som er interesseret i at passe på den under omstændighederne af den danske/svenske vejr og dertilhørende saltbøsser... :-) Svenskeren PS. Jeg kører selv i en 2012 Mercedes C63 stationcar i sort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu du spørger (!), så har jeg lejet mig ind i et garageanlæg, indeholdende en indendørs vaskeplads, hvor jeg kan vaske mine biler i varmt vand he he Jeg kører iøvrigt en '01 Porsche 911 turbo og en '14 BMW 435d xDrive coupe :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites