Isengaard 10 Anmeld indhold Skrevet January 26, 2014 Hej. Jeg er i gang med, at sælge min lejlighed. Desværre ser det ud til, at der kommer til at være et tab på omkring 50.000 SEK inkl. mæglersalær (med mindre der kommer budkrig ;) men det tvivler jeg nu på, at der gør, selv om der ikke er så mange 4v'ere ude lige nu...). Min mægler siger, at man kan få fradrag for tabet på stort set samme måde som hvis man har gevinst. Det skulle hede noget i stil med, at man skal dividere de 50.000 SEK med 2 - altså 25.000 SEK. Hvis man er beskattet i Sverige, vil man kunne skrive de 25.000 SEK ind som et tab, og derfor få fradrag. Altså få ca. 7.500 SEK tilbage i skat, og det er da et lille plaster på såret. Nu er jeg jo ikke beskattet i Sverige, men i Danmark. Er der nogen muligheder for, at jeg kan bruge det fradrag i Danmark? Eller kan jeg for den sags skyld skubbe det frem i Sverige, så jeg kan modregne det i evt. andre skattepligtige indtægter, jeg måtte få hen ad vejen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2014 Du kan ikke anvende fradraget på din danske selvangivelse. Om man kan "gemme" fradraget til evt. senere brug i Sverige ved jeg ikke, jeg vil ikke tro det - men ring til Skatteverket hvis du vil have et 100% svar på det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites