Jump to content
øresunds

import/eksport

Recommended Posts

jeg er på udkig efter en billig diesel bil at pendle i til ca 20-25t svk og er nået frem til en vw lupo. I denne pris klasse er der ikke den store forskel på at købe bil i sverige i forhold til danmark. I nogen tilfælde er det endda billigere at købe i dk, hvis man sammenligner priser fra blocket/bytbil og dba/bilbasen. Når nu det bedre kan betale sig at købe en vw lupo i dk, så tænker jeg jo, at jeg oveni ved at eksportere den til sverige kan få afgiften betalt tilbage og derved spare endnu mere. Hvad siger i? Er der noget jeg har misforstået her? mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
jeg er på udkig efter en billig diesel bil at pendle i til ca 20-25t svk og er nået frem til en vw lupo. I denne pris klasse er der ikke den store forskel på at købe bil i sverige i forhold til danmark. I nogen tilfælde er det endda billigere at købe i dk, hvis man sammenligner priser fra blocket/bytbil og dba/bilbasen. Når nu det bedre kan betale sig at købe en vw lupo i dk, så tænker jeg jo, at jeg oveni ved at eksportere den til sverige kan få afgiften betalt tilbage og derved spare endnu mere. Hvad siger i? Er der noget jeg har misforstået her? mvh
Den er fin nok. Du kan få afgift tilbage. Dog beholder staten en del af den bare fordi de kan så forvent ikke det store. Vær dog opmærksom på at svenskere ser importerede biler som andenrangs-køretøjer og den derfor kan være dyrere i forsikring og ha lavere gensalgsværdi. Gensalg er nok lige meget i det prisleje, men forsikringen kan godt være træls.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror måske de små/billige importbiler hvor man ikke nødvendigvis behøver kasko dækning er OK. For længe siden da jeg flyttede herover (snart 10 år siden) havde vi en Citroën Saxo med, den kender man ikke engang i Sverige da den ikke har været solgt her. Jeg tror vi gav 800 kr årligt for trafikforsikring på den :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror måske de små/billige importbiler hvor man ikke nødvendigvis behøver kasko dækning er OK. For længe siden da jeg flyttede herover (snart 10 år siden) havde vi en Citroën Saxo med, den kender man ikke engang i Sverige da den ikke har været solgt her. Jeg tror vi gav 800 kr årligt for trafikforsikring på den :)
Jeg havde en importeret BMW 330 cab og der kunne man i hvert fald godt se at den ikke var svensksolgt. Fik forhandlet mig ned på at det kun var 7-800 kr dyrere om året for halvforsikring, men mange af de tilbud jeg fik var adskillige tusinde dyrere grundet det var en import. Men som du siger er det nok ikke så slemt på en billigere bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

i har ret med hensyn til gensalgs værdi og forsikring osv, har været igennem dette med min clk cab og 645 cab som jeg lige har fået solgt for ingen penge. Men nu handler det om en forholdsvis billig bil så de emner går mig ikke på. Og jeg ved at det ikke er mange kroner at jeg får tilbage i skat, men sagen er bare den, at det er billigere at købe i dk, hvorfor er jeg uforstående over for, men dette er vist generelt for alle biler i den pris klasse. Jer der har været igennem det med at importerer fra dk, er der nogle ting man skal være opmærksom på. Og kan man køre til import syn i den svenske syncenter med danske nr plader eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites