Jump to content
Ipkiss

Nyt teleselskab

Recommended Posts

Jeg har i øjeblikket 3, men overvejer at skifte. Hvad har I? Jeg ringer ligeligt til DK og Sverige (bor i Sverige) - og så har jeg sådan et tillæg hos 3, som gør det billigere at ringe til det meste af verden. Lignede tillæg skal jeg uden tvivl have igen, men ellers er det ikke prisen som har første prioritet. Jeg er bare træt af 3 af forskellige grunde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 har nok Sveriges dårligste dækning' date=' men hvis du har signal hjemme, er det jo det vigtigste. Hvorfor overvejer du at skifte selskab?[/quote'] Den påstand synes jeg faktisk ikke passer. Jeg rejser en hel del i mit arbejde i mere eller mindre fremkommelige områder i Sverige og har som regel 3 dækning (altid Telia på min arbejdsmobil), men ofte har jeg dækning på min 3 telefon og kollegaen ikke på sin Telenor.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, tak for svar. De har lavet et eller andet underligt så der er nogle bestemte numre i udlandet, jeg ikke kan ringe til. Og de kan ikke finde ud af hvorfor. Og så er jeg ikke så imponeret af deres attitude omkring det. Der har også være andre probs.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OK, tak for svar. De har lavet et eller andet underligt så der er nogle bestemte numre i udlandet, jeg ikke kan ringe til. Og de kan ikke finde ud af hvorfor. Og så er jeg ikke så imponeret af deres attitude omkring det. Der har også være andre probs.
Så må du jo prøve dig frem... Telia har et lignende tilbud med DK/SE men det gælder kun tale/sms og ikke data...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den påstand synes jeg faktisk ikke passer. Jeg rejser en hel del i mit arbejde i mere eller mindre fremkommelige områder i Sverige og har som regel 3 dækning (altid Telia på min arbejdsmobil)' date=' men ofte har jeg dækning på min 3 telefon og kollegaen ikke på sin Telenor.[/quote'] Tjek her vedr. dækning i Skåne: http://www.sydsvenskan.se/mobilkartan/?a=true Desuden er det min erfaring, at 3 ofte ikke har netværk uden for bymæssig bebyggelse, hvor Telia klart er bedst.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 har ikke 4g i sverige(DK abb) Ellers har vi også 3 mobil. Kører super godt!
Jeg har dansk 3 abb og har lige nu 4g forbindelse i Malmö.
Samme her. Har fint 4G rundt omkring i Skåne på et DK-abb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... Og så er jeg ikke så imponeret af deres attitude omkring det. Der har også være andre probs...
Kan kun nikke genkendende. Jeg nåede at være ved 3 i 3 måneder inden jeg opsagde det igen. Større amatører skal man sgu lede længe efter. Bestilte 3Pott 69 med 3Surf 49 (skal bare have et svensk nummer at modtage SMS og få opkald på). Efter 3 måneder hvor de stadig ikke fattede at jeg altså havde bestilt med 3Surf. Første måned blev der faktureret for SMS og opkald, fremfor at trække det på 3Pott som er hele idéen med 3Pott, samt at de opkrævede for datatrafik. Skrev til dem og bad dem rette det, og pointerede at jeg bestilte med 3Surf. Fint nok, de anerkendte fejl og debiterede. Samme skete så igen anden måned, denne gang skrev de så at jeg havde udenlands datatrafik som var uden for 3s net, hvilket jeg synes er underligt, da jeg da er ret overbevist om at der er fuld dækning hele vejen fra broen til Christianshavn, hvilket er den eneste strækning jeg har været i "udlandet". Fair nok, jeg accepterede at selvom det var usandsynligt var det ikke umuligt, så de debiterede det der ikke var roaming og jeg betalte resten og bad dem sætte spærre på. Da det så skete igen tredje måned, skrev jeg at det samme igen (jeg har 3Surf osv osv) og at jeg ville opsige abb. da de åbenbart ikke kunne finde ud af det. Nu skriver de så at jeg ikke har 3Surf, og skal betale det fulde beløb. Synes jeg er en meget underlig tilgang, eftersom de de 2 foregående gange har anerkendt fejl og debiteret. Ikke nok med det, så selvom der ingen binding er på abb. så er der 3 mdr. opsigelse. Ja ja, sælg uden binding men fang på opsigelse (det er jo indirekte 3 mdr. binding). Nåh, men det er jo ikke pengene der er problemet. Men gider sgu ikke trækkes med sådan en gang amatører, og nægter simpelthen at betale for en fejl de har lavet, så kan de få lov at sejle i administrative omkostninger. Jeg ved ikke om det fungerer på samme måde som i DK, at de ikke må pålægge rykkere når der kører en sag på regningen? De har da i hvert fald lavet en påmindelses afgift, som jeg så har fået debiteret igen. Problemet er dog at beløbet nok er for lille til Konsumentverket (mener det var et par hundrede kroner).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nåh, men det er jo ikke pengene der er problemet. Men gider sgu ikke trækkes med sådan en gang amatører, og nægter simpelthen at betale for en fejl de har lavet, så kan de få lov at sejle i administrative omkostninger. Jeg ved ikke om det fungerer på samme måde som i DK, at de ikke må pålægge rykkere når der kører en sag på regningen? De har da i hvert fald lavet en påmindelses afgift, som jeg så har fået debiteret igen. Problemet er dog at beløbet nok er for lille til Konsumentverket (mener det var et par hundrede kroner).
Hvis de opkræver noget, som du er sikker på er opkrævet uretmæssigt er du i din fulde ret til at nægte at betale. Men du skal gøre din protester skriftligt og gemme dem - email er godt nok. Skriv at du bestrider kravet og hvis de vil have deres penge skal de sende den til Tingsrätten, samt at yderligere rykkergebyrer er ulovlige. Når de inkompetente høveder så alligevel sender den til inkasso kontakter du blot inkassoselskabet og siger at der er tale om et uretmæssigt krav som du har protesteret imod, og vedlægger dine skriftlige indsigelser. Det vil i næsten alle tilfælde ende med at inkassoselskabet opgiver sagen, da de kan se at de ikke kan få deres penge og beløbet er for lille til at køre en retssag på. Jeg har selv gjort sådan overfor et andet teleselskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lidt internt til Lars (men måske også interessant/relevant for andre) - hvad er din erfaring med 3 her i Jakriborg?
Jeg har intet eller meget svagt signal indendøre med 3. Det samme gælder Tele2. Telia har bedst signal. Hos 3 skal man nærmest stå i vinduet for at kunne få et stabilt signal. Og det skyldes jo de tykke betongmurer, vi omgiver os med i Jakriborg. Udenfor er der derimod fint signal for alle operatører.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, så huskede jeg rigtigt - mener du har fortalt noget lign. tidligere, men kunne ikke lige finde info. Irriterende, for jeg var ellers omsider klar til at skifte til 3, men det bliver så ikke før jeg (måske) flytter :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en and. 4G fungerer fint på nye svenske iphones. Kan slet ikke se hvorfor de skulle skyde sig selv SÅ hardcore i foden, ved at lukke af for 4G i tidens mest populære telefon. @ Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites