Jaxe 10 Anmeld indhold Skrevet January 9, 2014 Hej Jeg er interesseret i at høre, om der er nogen i gruppen, der har oplevet at gøre brug af sin maskinskade forsikring, f.eks. ved skift af defekt motor eller gearkasse, og om der har været noget bøvl i den forbindelse? Desuden, ved I om denne forsikring også dækker biler, som man har importeret fra f.eks. Tyskland? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2014 Hej Jeg er interesseret i at høre, om der er nogen i gruppen, der har oplevet at gøre brug af sin maskinskade forsikring, f.eks. ved skift af defekt motor eller gearkasse, og om der har været noget bøvl i den forbindelse? Desuden, ved I om denne forsikring også dækker biler, som man har importeret fra f.eks. Tyskland? Min bil er importeret fra Italien og er forsikret i Solid Försäkring gennem Motormännen. Jeg fik en skade på bilen sidste sommer - klimakompressoren gik i stykker og skulle skiftes. Det hører med til historien, at det skete nær Padborg og bilen blev transporteret til Flensborg, hvor det nærmeste mærkeværksted ligger. Solid var en uge om at overveje sagen og meddelte til sidst, at de ikke ville dække skaden, fordi bilen er importeret. Jeg var nu ikke så overrasket, for der står i policen, at maskinskade ikke dækker importerede biler, med ved den første kontakt med Solid antydede de, at der måske var en mulighed for at, de ville dække skaden. /Flemming Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2014 Du er nødt til at checke det med den konkrete forsikring og betingelserne. Min forsikring hos Folksam har f.eks. ingen undtagelse for importbiler i betingelserne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2014 Jeg har fået ny motor på maskinskadeforsikringen, men det var den del der hørte under garantien. På en ny bil er der 3 års garanti, så man bruger kun ½ forsikring og resten er 'forsikret' via garantien. Importøren slog sig noget i tøjret og prøvede at påstå det var min fejl, men jeg har et super værksted, som kunne afvise det helt og holdent. Det var ca. 90.000 sek jeg slap for. Fik en ny shortblock og toppene renset og kompressionsprøvede, samt alt arbejdsløn og andre materialer ved skiftet. (og så gav mit fantastiske værksted en gratis lånebil i hele den måned jeg måtte undvære min egen bil). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2014 Jeg havde i 2000 en chevy alero som var købt ny i DK på grænseplader for udforsel, mener jeg korte i lansforsikring. Den fik i 2004 en ny automatisk gearkasse på maskineskadeforsikringen. Intet problem at den var impoteret. Den nye gearkasse var en refurb. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 11, 2014 Hej Jeg er interesseret i at høre, om der er nogen i gruppen, der har oplevet at gøre brug af sin maskinskade forsikring, f.eks. ved skift af defekt motor eller gearkasse, og om der har været noget bøvl i den forbindelse? Desuden, ved I om denne forsikring også dækker biler, som man har importeret fra f.eks. Tyskland? Jeg fik komplet renoveret motoren på min Impreza STI af Folksam tilbage i 2008, kostede så vidt jeg husker over 100k... Der var ingen bøvl eller piveri og det var også en import... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites