Gustaf 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2014 Hejsa. Hvad jeg kan læse mig frem til herinde, er der åbenbart meget stor forskel på de gebyrer som bankerne tager for at overføre til udlandet, så kan det overhovedet svare sig at overføre beløb over 10.000 kr ? Hvis du har Danske Bank på begge sider af sundet, er der ikke gebyr på pengeoverførslerne, men du skal aktivt selv vælge på netbanken at det drejer sig om en overførsel af beløb i det samme pengeinstitut. Det er en radioknap, man kan vælge, når man vælger overførsel til udlandet. Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke man undgår gebyrer hvis man har 2 forskellige banker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2014 Netop derfor vil jeg gerne have et svensk kort. Eller ja... så et norsk kort da. Det her ser smart ud: https://www.banknorwegian.se/Kreditkort/Mastercard?gclid=CMu377GO_LsCFUiN3godwV8ABA Man køber løs på kortet - og efter en måned overfører man det, man har købt for, uden renter - ingen årsgebyrer, ingen tillægskurser... Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2014 Eller ja... så et norsk kort da. Det her ser smart ud: https://www.banknorwegian.se/Kreditkort/Mastercard?gclid=CMu377GO_LsCFUiN3godwV8ABA Man køber løs på kortet - og efter en måned overfører man det, man har købt for, uden renter - ingen årsgebyrer, ingen tillægskurser... Vh, Lars. Ja, og du sparer point op til næste rejse med Norwegian. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2014 Disse kort er at anbefale: www.gemoneybank.se - Gratis, intet valutakurstillæg, kan hæve min. 15 gange gratis/år (Godt at bruge i udlandet) www.shellmastercard.se - Gratis, med valutakurstillæg, 1% bonus på alle køb!, rabat på bensin, ca. 30-45 dages kredit (Godt at bruge i Sverige) www.statoil.se - Gratis, med valutakurstillæg, 0,5-1% bonus på alle køb!, rabat på bensin, ca. 30-45 dages kredit(Godt at bruge i Sverige) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2014 Ja' date=' og du sparer point op til næste rejse med Norwegian.[/quote'] Så er jeg endelig ved at lægge an til landing. Banknorwegian kort modtaget. Nordnet oprettet i DK og SE. Tænker også at oprette en konto i Handelsbanken.se uden betalingskort (til faste overførsler, bankID osv.) På den måde burde jeg være dækket ind, så jeg han betalingskort, mulighed for at overføre fra DK til SE samt lave bankforretninger i SE. Altsammen "gratis". Noget bøvler med alle de konti, men det bliver sgu rart at kunne sig bye-bye til $Danske Bank$ Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2014 Lars hvad fik du af kreditlimit på det BankNorwegian kort? De har udstedt et til mig med 5.000 i limit - det er lige snævert nok :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2014 Lars hvad fik du af kreditlimit på det BankNorwegian kort? De har udstedt et til mig med 5.000 i limit - det er lige snævert nok :p Som dig 5000. Tror at det er standard, og jeg søgte ikke om mere. Tror heller ikke at de vil give mere uden at kende en. Jeg husker at jeg ikke engang kunne få Canal Digital, da de ikke mente at jeg kunne betale de månedlige 300,- SEK eller hvor lidt det nu var. Men jo, det er i underkanten, men du kan jo løbende indbetale til kontoen... og for den sags skyld også forudbetale... Så kan man jo nok snart søge om højere kredit. Det er i hvert fald min plan... Best regards/Vh, Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2014 OK.. Ja det er det nok - i det mindste når man ikke har skattepligtig indkomst i Sverige. Jeg forsøgte at søge højere kredit, men det afslog de (eneste spørgsmål var min årsløn) - men jeg tror det er pba min 0-indkomst. Må ringe til dem. Nordea giver uden at blinke 10 gange det beløb i grænse på deres kreditkort produkter - men de har self også et mere indgående kendskab til ens økonomi. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2014 Jeg var så i Handelsbanken i dag i Limhamn. Det var sgu en underlig fornemmelse. Som at komme til en eller anden offentlig myndighed i DK, hvor det lyser ud af servicevenligheden, at du er kommet til det eneste sted, der kan levere det, du skal bruge. Best regards/Vh, Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2014 Måske et Visa Debit-kort fra Jyske Bank er løsningen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2014 Lars hvad fik du af kreditlimit på det BankNorwegian kort? De har udstedt et til mig med 5.000 i limit - det er lige snævert nok :p Samme for mig. Efter henvendelse til dem fik jeg kreditten forhøjet til 15.000. Overvej også www.shellmastercard.se De giver 1% bonus på alle køb. Jeg blev oprettet med en kredit på 50.000. Jeg har heller ikke nogen registreret indtægt i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2014 Samme for mig. Efter henvendelse til dem fik jeg kreditten forhøjet til 15.000. Prøvede lige at gøre det online og fik flg. smidt i hovedet promte: "Beklagar, vi kunde inte bevilja din ansökan Beslutet är baserat på en helhetsbedömning utifrån de uppgifter du har angivit, samt uppgifter som vi hämtat från offentliga register. Med vänliga hälsningar Bank Norwegian" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2014 Og så prøvede jeg at ansøge om et kreditkort hos Skandiabanken og fik: "Du har nu ansökt om ett Betal- & kreditkort på 50 000 kr. Den löneuppgift vi fått in från kreditupplysningen stämmer inte överens med den löneuppgift vi fått ifrån dig. Därför ber vi dig skicka in ett arbetsgivarintyg eller en pensionsspecifikation som styrker din angivna lön samt tillsvidareanställning eller pension. Observera att handlingar såsom lönebesked inte är tillräckliga för att styrka din inkomst. Nedan kan du välja att gå vidare med din ansökan eller makulera den. Om du väljer att gå vidare kommer vi att skicka hem ett brev till dig med frankerat svarskuvert. Under förutsättning att dina lämnade uppgifter är riktiga, och att handlingen kommer till oss inom 30 dagar, kommer vi att skicka ditt betal- och kreditkort till dig så snart vi mottagit arbetsgivarintyget/pensionsspecifikationen. Kort och kod kommer i separata brev. Om vi inte fått in handlingarna inom 30 dagar kommer din ansökan att avslutas och du måste söka om på nytt. " Man føler sig uberettiget lidt som en fattiglus. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2014 Jeg forstår dem faktisk godt - systemet er jo skruet således sammen at enhver kan trække oplysninger om din skattepligtige indkomst. Blot figurerer den danske indkomst jo ikke så derfor det lidt administrative bøvl. Jeg lavede engang sådan et intyg vedr mig selv som jeg så har liggende. Så er det blot at udskrive en udgave med ny dato og få min chef til at skrive den under. En gang har jeg været ude for at kreditgiver (BMW Finance) faktisk ringede til min chef for at få bekræftet at jeg stadig var ansat. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret March 18, 2014 Og nu har jeg modtaget et brev fra "UC", som fortæller, at Skandiabanken har taget en kreditoplysning på mig. På den står der (udover at min indkomst står til 0,- i både 2012 og 2011) flg. om mit kreditomdöme: Riskprognos: 1,3% hvor 0% er det laveste og 100% højeste risiko. Alligevel får jeg afslag på kreditforhøjelse... Hmmm... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2014 Ja, skandiabanken kan godt være lidt kringlede. På et tidspunkt havde jeg et boliglån på 2 mio SEK hos dem og jeg ansögte om et kreditkort og fik afslag. Efter et de havde fået bekræftet min (danske) indtægt og at jeg per telefon forklaret hvorfor jeg, stadig, ikke havde nogen registreret indtægt i Sverige, valgte de stadigvæk at fastholde afslaget. Jeg nævnte at de nok ville miste mig som kunde inkl. et lån på 2 mio, men de var iskolde. I løbet af en måned havde jeg skiftet bank... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites