Jump to content
Igelkottar

Test af nethastighed

Recommended Posts

Hej, Behøver lidt hjælp med test af fiberhastighed, har Telia som udbyder. Problemet er at vi først havde en forbinelse som hed 10 - 50 mbit, men da den svingede for meget opgradere Vi via et tilbud fra Telia der hed 100/100 for en hund mere om måneden dvs 399, men når jeg tester Feks på bredbaandkollen ..... jupubymy.jpg Og på den danske for jeg det her ...4urynahy.jpg Er det ok ? Hvornår bliver øresundsbroen gratis at benytte, vi har storset mistet al kontakt til danske venner pga prisen på ar køre over og få feks en kop kaffe.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

It og telestyrelsens måler er ikke 2 potter pis værd. Den er konfigureret forkert (noget med antal tråde). Brug www.bredbandskollen.se og www.speedtest.net Med speedtest.net kan du vælge forskellige servere at teste imod. Husk på at overførsels hastigheden aldrig er hurtigere end det svageste led. Hvis du får den måling du viser på bredbandskollen har du en fin fin hastighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers er der jo altid en mulighed for at lave en aftale med http://www.samknows.com/broadband/index.php hvis man ikke har noget imod at de har deres udstyr stående på ens lokale netværk. Så kan man trække sådan nogen fine statistikker som fx herunder. Så kan man løbende se hvordan ens linje performer. Nedenstående er målinger foretaget på min 60 mbit Telia VDSL2 forbindelse. P.S. Latencyen som måles er mod en server i Tyskland så den siger altså ikke noget om latency på min linje separat. ab0y95.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er når man tester sin egen nethastighed. Man skal huske på, at nettet aldrig er hurtigere end hastigheden er dér, hvor man downloader fra. F.eks. skulle jeg opgradere Adobe Lightroom i går aftes, og det foregik i den hastighed Adobe synes jeg skal kunne hente fra deres server. Det samme gælder også for mange andre steder på nettet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er absolut vigtigt at der man downloader fra leverer båndbredden! Og min oplevelse er også at Adobe virker til at begrænse båndbredden (eller have en underdimensioneret server kapacitet - men det tror jeg næppe). Væsentlig kan også være hvilken forbindelse ens udbyder har ud i verden - det hjælper jo ikke meget hvis man sidder med 100 mbit hvis udbyderen har 100 mbit videre som deles af 5.000 brugere.... Her syntes jeg Telia leverer varen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites