EBL 11 Anmeld indhold Skrevet January 1, 2014 Kan man med en brobizz til ØB umiddelbart bare bruge den i Norge (Autopass) og på Storebæltsbroen, eller skal den først 'åbnes' til formålet? Jeg har lige fået en bøde for at køre uden at have betalt afgift på en norsk Autopass vej, bøden var på 59 SEK. Hvad ville en lovlig afgift med Brobizz'en mon have kostet? Får jeg mon én bøde pr afgiftsvej jeg har kørt på under min ferie deroppe, eller dækker én bøde alle mine forseelser.....har nogen erfaringer? Sent from my iPad using Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret January 1, 2014 Kan man med en brobizz til ØB umiddelbart bare bruge den i Norge (Autopass) og på Storebæltsbroen, eller skal den først 'åbnes' til formålet? Jeg har lige fået en bøde for at køre uden at have betalt afgift på en norsk Autopass vej, bøden var på 59 SEK. Hvad ville en lovlig afgift med Brobizz'en mon have kostet? Får jeg mon én bøde pr afgiftsvej jeg har kørt på under min ferie deroppe, eller dækker én bøde alle mine forseelser.....har nogen erfaringer? Det er vel ikke en bøde du har fået, men snarere en opkrævning af afgiften for at have kørt på vejen? Der er ikke krav om at man skal have Autopass for at køre på vejene, man bliver blot opkrævet afgiften bagefter og svjv. koster det ikke ekstra (men hæng mig ikke op på det). Mon ikke du kan finde svar på alle dine spørgsmål her: http://www.autopass.no/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 1, 2014 Den lave pris kunne godt indikere at det bare var en opkrævning, men det er med foto af nummerplade og hele molevitten så denne type opkrævning må da koste kassen, så det ville undre mig meget om det er samme pris som hvis man bare kan bruge sin brobizz. Men lad os holde Norge og Autopass udenfor spørgsmålet. Hvis man skal passere Storebælt skal man så stadig (som i gamle dage) have 'åbnet' Øresundsbrobizzen tild et formål eller virker den/de altid. Det er relevant for mig da jeg bruger flere forskellige brobizzer til hvert sit formål i både arbejds- og privatsammenhæng. Erfaringer? Sent from my iPad using Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elbilen 10 Anmeld indhold Besvaret January 1, 2014 Tror jeg havde gjort således: - En brobiz fra ØB Som er koblet til ØBs kontrakt med dig, dvs pendler privat, fritidsbropas, eller noget erhvervmæssigt kontrakt afhængig af hvad dit formål over ØB er. (du faktures i henh. Til kontrakten og ingenting andet) - På samme kontrakt fra ØB havde jeg bedt Øresundsbroens kundeservice at aktivt afmelde din biz fra easygo systemet. (nu virker den kun på ØB) - opret en passende aftale med SB og læg ØBbizens serienummer ind på den aftale. (når du bruger SB faktureres du i henh til den kontrakt du har ned SB) Det er nogen år siden jeg bøvlede med det her, men tror at denne model virker endu, kan dog også være en ulempe hvis man ikke vil faktureres af forskellige broer, færger og anlæg eller hvis easygo fra ØB tilbyder dig rabat ved kørsel igennem andre anlæg. Sendt fra min LT15i med Tapatalk2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret January 1, 2014 Tak Elbilen Sent from my iPad using Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2014 http://easygo.com/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites