Jump to content
ice

Firmabil igen igen

Recommended Posts

Hej Alle Vi er bosat i Sverige, og min kone skal til og skifte job. I den forbindelse blev hun tilbudt en firmabil, som så ud til at være en god forretning for os. Nu er de begyndt at trække i land, da de mener reglerne er for uklare, jeg har selv trævlet div. hjemmesider i gennem og må sige det er ikke nemt at finde de konkrete regler. Scenarie 1. Bil på danske plader beskattet af fri bil i Danmark ser ud til der er en begrænsning på 1 år inden den skal registreres på svenske plader. Scenarie 2. Bil på Svenske plader (leaset i Sverige af dansk firma) beskattet af fri bil i Danmark (til dansk værdi af bilen) svært at finde noget konkret... Håber der er en der har link til regler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jeg skal snart overtage/købe en Aps i Kbh. Har bopæl i Sverige. Kan jeg selv eje en svensk firmabil som vil jeg bruge til hverdag (Malmø-kbh) eller der er kun dem har firma i Sverige kan købe en svensk firmabil? Hvad er forskel mellem alm bil og firmabil i SE? Moms på 25%? God Jul
Dit danske firma kan godt købe en svensk bil til dig som firmabil, men vær opmærksom på beskatningen som skrevet ovenfor i scenarie 2...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites