Jaxe 10 Anmeld indhold Skrevet December 9, 2013 Hej Er der nogen der ved, om de såkaldte OEM-vindrutar, som de anvender ved udskiftning af rude pga. stenslag hos Carglass i Sverige, er præcis magen til den rude, som bilen kommer med fra fabrikken? Jeg er af den opfattelse, at originalruderne er ret modstandsdygtige overfor stenslag (selvom jeg nu har fået et ret slemt et), og vil naturligvis, at den evt. udbyttede rude holder samme kvalitet. Ikke bare officielt samme kvalitet, som de skriver på Carglass' hjemmeside, men samme faktiske kvalitet :-) Hilsen Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jaxe 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2013 Nå, det blev heldigvis ikke aktuelt i denne omgang - stenslaget kunne repareres selvom det var ret slemt. Men det kunne stadig være rart at kende svaret til en anden gang... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2013 Jeg synes ikke at kvaliteten på ruderne fra Carglass er samme kvalitet som når den bliver skiftet hos Mercedes... Men om jeg bare har været uheldig eller om det er generelt ved jeg så ikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
splint 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2013 Fik i september måned skiftet forrude i min bil til et OEM glas hos Ryds glas. I forgårs fik jeg et stenslag i ruden og vupti, skal besøge Ryds igen. Denne gang insisterede jeg på at få en original rude i. Har gennem mit arbejde fået at vide, at de uoriginale ruder er en anelse tyndere. Oplysningen kommer fra pålidelig kilde med tilknytning til en af de store producenter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jaxe 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2014 Tak til jer begge for svar. Det var jo som frygtet :-( Må håbe, at man ikke får brug for det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites