briped 10 Anmeld indhold Skrevet December 1, 2013 Kan man lægge laminatgulv på sådan en indglasset balkon? Balkonen er ikke isoleret og det er betongulv (med nogle lidt for skrå kanter synes jeg), og jeg kan ikke udelukke at der kan komme lidt nedbør ind, hvis vinduet er åbent. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Det vil ikke rejse sig på samme måde som rigtig træ, men med tiden kan der suges fugt i samlingerne hvor lamineringen så løsner sig og slides af. Så ja man kan godt, men det holder ikke i mange år. Vi valgte sådan nogle træ-fliser hvor noget hård-træ er skruet fast på plast eller liste underlag. Fordelene er at det er nemt at lægge og så er det ikke så koldt at gå på som laminat vil være. Samt det holder i længden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Tror det vil holde. Husk noget fugtsugende underlag, og evt. tøre vandet som regner ind, med det samme Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Tror det vil holde. Husk noget fugtsugende underlag' date=' og evt. tøre vandet som regner ind, med det samme[/quote'] Jeg har haft en udestue af glas og uden varme, så jeg er ret sikker på, at alene den højre luftfugtighed generelt vil ødelægge gulvet, ligesom luftfugtigheden vil få træet til at "arbejde" ret meget. Derfor ville jeg lægge rillede planker eller terrassefliser af træ derude istedet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Kan man lægge laminatgulv på sådan en indglasset balkon? Balkonen er ikke isoleret og det er betongulv (med nogle lidt for skrå kanter synes jeg)' date=' og jeg kan ikke udelukke at der kan komme lidt nedbør ind, hvis vinduet er åbent.[/quote'] Jeg har samme konfiguration som dig :) Det som jeg gjorde var at hugge de skå kanter af med en mejsel. Hos mig var kanterne ikke forstærket, det var blot cement. Derefter lagde jeg et pvc lignende filt gulvtæppe derude, der på undersidden havde nogle små knopper til ventilation. Gultæppets samlinger blev limet med dobbeltklæbende gulvtape direkte mod det rensede betonunderlag. Selve gulvtæppet kostede kun 20-30 SEK pr. kvm, så det er ikke dyrt, og ret nemt at lægge. Det har indtil videre holdt fint i et par år nu. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 ... Vi valgte sådan nogle træ-fliser hvor noget hård-træ er skruet fast på plast eller liste underlag. Fordelene er at det er nemt at lægge og så er det ikke så koldt at gå på som laminat vil være. Samt det holder i længden. ... Derfor ville jeg lægge rillede planker eller terrassefliser af træ derude istedet... Jeg har samme konfiguration som dig :) Det som jeg gjorde var at hugge de skå kanter af med en mejsel. Hos mig var kanterne ikke forstærket, det var blot cement. Derefter lagde jeg et pvc lignende filt gulvtæppe derude, der på undersidden havde nogle små knopper til ventilation. Gultæppets samlinger blev limet med dobbeltklæbende gulvtape direkte mod det rensede betonunderlag. Selve gulvtæppet kostede kun 20-30 SEK pr. kvm, så det er ikke dyrt, og ret nemt at lægge. Det har indtil videre holdt fint i et par år nu. :) Tak for svar. Havde noget gulvtæppe tidligere, som jeg smed ud efter et uheld med en frituregryde Vil foretrække noget gulv som var nemt at holde rent (også for nedbør), hvilket jeg tænker udelukker gulvtæppe, og for den sags skyld de der terasse-træ-flise ting (tror i mener i stil med det her fra Ikea? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/outdoor/21957/). Og så tænkte jeg at laminatgulv ville være både nemt og pænt, men tænkte også at det måske kunne have de udforodringer som flere af jer nævner (træ der opsuger fugt osv osv). Tænker nu det at et lag isoleringsunderlag (i stil med det man smider under laminatgulv) og så evt. noget lenoliums-agtigt-gulv må kunne gøres både relativt pænt og nemt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret December 1, 2013 Tak for svar. Havde noget gulvtæppe tidligere, som jeg smed ud efter et uheld med en frituregryde Vil foretrække noget gulv som var nemt at holde rent (også for nedbør), hvilket jeg tænker udelukker gulvtæppe, og for den sags skyld de der terasse-træ-flise ting (tror i mener i stil med det her fra Ikea? http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/outdoor/21957/). Og så tænkte jeg at laminatgulv ville være både nemt og pænt, men tænkte også at det måske kunne have de udforodringer som flere af jer nævner (træ der opsuger fugt osv osv). Tænker nu det at et lag isoleringsunderlag (i stil med det man smider under laminatgulv) og så evt. noget lenoliums-agtigt-gulv må kunne gøres både relativt pænt og nemt. Det vi har er meget lig de der Ikea fætre. Super nemt at holde, men er jo meget terasse-agtigt så hvis ønsket er at det skal føles som en stue så er det ikke optimalt. Har set noget laminat der var lavet 100% af kunststof/plast. Det burde kunne holde. Men pænt synes jeg ikke det var. Kan ikke huske hvor jeg så det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites