Jump to content
Hammarborg

Bil-lån. Er tingene blevet nemmere?

Recommended Posts

Goddag godt folk. Nu er det efterhånden 5 år siden jeg flyttede tilbage fra sverige til danmark(lange kedelige 5 år), og kan huske dengang var det svært at få et bil lån. Der skulle man helst have en dansk og svensk bank, f.eks Handelsbanken, så skulle den danske afdeling sige god for et bil lån så den svenske afdeling kunne give det. At låne ude hos forhandler var ikke nemt, da der jo stod 0 sek man tjente om året. Så er det blevet nemmere nu for jer? Herhjemme køre Santander f.eks med 20% udbetaling og de vil ikke se nogle papir(dog tjekker de RKI), kan se de også gør sig lidt i det samme i sverige, men står ikke lige noget om hvad de kræver. Kan dog forestille mig det er et problem når de ikke kan tjekke en i kronofogden, eller hvad det nu hedder. Lad mig høre jeres erfaring.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har boet i Sverige i snart 10 år - og jeg har ikke oplevet store vanskeligheder ved at optage billån på trods af at jeg har hele min indkomst i Danmark. Det har faktisk altid været muligt, blot mod dokumentation af fast job og indkomst hos forhandleren. Og så selvfølgelig ingen betalingsanmärkninagar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har boet i Sverige i snart 10 år - og jeg har ikke oplevet store vanskeligheder ved at optage billån på trods af at jeg har hele min indkomst i Danmark. Det har faktisk altid været muligt, blot mod dokumentation af fast job og indkomst hos forhandleren. Og så selvfølgelig ingen betalingsanmärkninagar.
+1 Jeg synes også det går nemmere og nemmere med tiden... Men det er vel fordi de svenske låntagere er ved at lære at udenlandsk indkomst ikke er så farlig endda...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites