Ann 10 Anmeld indhold Skrevet November 13, 2013 En ven har fået en gulvskade, muligvis fra et akvarium, og har bedt forsikringsselskabet kigge på det. De insisterer på, at sende en besigtningsmand, og at min ven selv skal betale, hvis det viser sig ikke at være en forsikringsskade. Kender I til den standard, og er der nogen der har erfaring med, hvor meget han kan risikere at skulle betale? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2013 En ven har fået en gulvskade, muligvis fra et akvarium, og har bedt forsikringsselskabet kigge på det. De insisterer på, at sende en besigtningsmand, og at min ven selv skal betale, hvis det viser sig ikke at være en forsikringsskade. Kender I til den standard, og er der nogen der har erfaring med, hvor meget han kan risikere at skulle betale?Det er vel normal praksis at kunden skal betale hvis der ikke er noget at komme efter. Altså, ingen skade selskabet skal tage sig af = regning for besigtnings-mand (taksator). Hans forsikringsselskab kan med garanti fortælle hvad det koster at få sådan en bandit på besøg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2013 Det er vel normal praksis at kunden skal betale hvis der ikke er noget at komme efter. Altså, ingen skade selskabet skal tage sig af = regning for besigtnings-mand (taksator). Hans forsikringsselskab kan med garanti fortælle hvad det koster at få sådan en bandit på besøg. De kan sikkert godt fortælle ham det, men de har ikke gjort det frivilligt i det fremsendte brev. Han taler ikke svensk, og det tager dem 8-10 dage at svare på en mail....så faktiske erfaringer er velkomne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 14, 2013 Det fleste svenske firmaer KAN godt overtales til at tale på engelsk når man ringer hvis det kniber med det svenske.... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2013 Har aldrig hørt om, at man som kunde skal betale for at en skade besigtiges og evt. senere afvises. Handler det mere om at selskabet allerede HAR afvist, men at kunden insisterer på alligevel at få kigget på det? Og så siger selskabet, at det er for egen regning? Men alligevel - i et normalt selskab ville man stadig lade tvivlen komme kunden til gode. Årsagen er nok at selskabet ikke har eget taksatorkorps og derfor skal betale en bondegård hver gang de rekvirerer en fra fx. anticimex. Der er mange grunde, og mange man ikke tænker over, til at vælge et godt selskab (hvilket ikke altid er det billigste). Dette var IKKE en morale prædiken :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ann 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2013 Det er Länsförsäkringer. Er de ikke meget gennemsnitlige? Sagen er helt ny og de har ikke afvist den før. Men han må ringe, og bede dem tale engelsk, da ingen her har erfaringer med de mulige besiktnings-omkostninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites