Jump to content
Moore Michel

elektricitet i bunkeflo - stik passer ikke!?

Recommended Posts

Hejsa, Mig og min kæreste er lige flyttet til bunkeflostrand, og vi kan se vores væg-kontakter er anderledes end de danske og de danske kabler ikke kan komme ind.. er der nogen der ved hvad de svenske hedder, således jeg kan få købt nogen omformere og nogen der ved hvor de er billigst at købe i dk eller SE Og hvilken butik :-) ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok bare skifte ledninger/stikprop på de mere permanente ting, hvor muligt. Kan også bruge schuko i Danmark. Alternativt købe et par forlængerledninger i Danmark og skifte proppen til schuko. Har dig Phillips eller Schuko på alt mit, gør det hele meget nemmere, også når man er ude og rejse Sendt fra min HTC One med Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
synes ellers jeg læste et sted at stikkene herover var nøjagtig det samme som DK - øv øv :-)
Danske stikpropper uden jord er praktisk set det samme som schuko (uden jord). Så på det punkt kan man vel godt argumentere for at de er (nøjagtig) det samme som i Danmark.
så må jeg have fat i en forlænger/omformer, for er ikk meget for at begynde og pille ved mit nye fladskærms tv strømkabel, eller macbook'ens
Adapter til Macbook kan jo udskifte ledning, så kan jo smide den Phillips der følger med på, eller købe en Schuko ledning dertil på eBay eller lignende. Mit fladskærms tv bruger hhv Phillips (den det ligner et otte tal) i mit lille i soveværelse, og den i stuen har samme type stik som computere og monitorer, så det kan du sikkert gå ned i it afdelingen på arbejdet og få smidt en Schuko variant i nakken (vi kasserer dem hos os til fordel for danske edb stik). Sendt fra min HTC One med Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Danske stikpropper uden jord er praktisk set det samme som schuko (uden jord). Så på det punkt kan man vel godt argumentere for at de er (nøjagtig) det samme som i Danmark. Adapter til Macbook kan jo udskifte ledning, så kan jo smide den Phillips der følger med på, eller købe en Schuko ledning dertil på eBay eller lignende. Mit fladskærms tv bruger hhv Phillips (den det ligner et otte tal) i mit lille i soveværelse, og den i stuen har samme type stik som computere og monitorer, så det kan du sikkert gå ned i it afdelingen på arbejdet og få smidt en Schuko variant i nakken (vi kasserer dem hos os til fordel for danske edb stik). Sendt fra min HTC One med Tapatalk
hej biped, tak for det fine svar der var da en del man ku bruge til noget :-) har bestilt 5 stk konvertere fra alm eu til schuko, tænker de er gode at have liggende: http://www.ebay.com/itm/261252399393?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649 også bestiller jeg lige det lange kabel du har linket til også - den normale plug har jeg faktisk stadig, den havde jeg helt glemt at tænke på :) har købt en samsung f8005, har faktisk ik tjekket om det er schuko kabel, men måske det er?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
har bestilt 5 stk konvertere fra alm eu til schuko, tænker de er gode at have liggende:
Nu skal jeg lige være lidt firkantet. Det beklager jeg på forhånd. Men. Schuko er standarden i det meste af EU. Det er bare Danmark, og nogle få andre, der ikke følger den. Et Schuko passer altid i en dansk stikdåse, men kan ikke få jordforbindelse. Et dansk stik kan ikke komme i en Schuko dåse grundet jord-benet og nogle slidser i siden. Af denne grund leveres rigtig mange apparater i DK med Schuko fordi producenterne ikke vil lave det specielt for DK. Det tænker vi bare ikke over fordi de virker fint i DK. Det vil også sige at du roligt kan skifte til Schuko uden at bekymre dig om hvorvidt det vil virke når du er i DK eller hvis i flytter tilbage. Så sæt igang med at skifte. Adaptere bliver du træt af, men en enkelt i reserve er vel praktisk nok. Hvis du mangler Schuko kabler så kan alle der arbejder i IT sikkert levere en hel flyttekasse gratis.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu skal jeg lige være lidt firkantet. Det beklager jeg på forhånd. Men. Schuko er standarden i det meste af EU. Det er bare Danmark, og nogle få andre, der ikke følger den. Et Schuko passer altid i en dansk stikdåse, men kan ikke få jordforbindelse. Et dansk stik kan ikke komme i en Schuko dåse grundet jord-benet og nogle slidser i siden. Af denne grund leveres rigtig mange apparater i DK med Schuko fordi producenterne ikke vil lave det specielt for DK. Det tænker vi bare ikke over fordi de virker fint i DK. Det vil også sige at du roligt kan skifte til Schuko uden at bekymre dig om hvorvidt det vil virke når du er i DK eller hvis i flytter tilbage. Så sæt igang med at skifte. Adaptere bliver du træt af, men en enkelt i reserve er vel praktisk nok. Hvis du mangler Schuko kabler så kan alle der arbejder i IT sikkert levere en hel flyttekasse gratis.
Hej Nico, Mange tak for den fine uddybning - så lærte jeg lidt dér - vi skifter til schuko :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites