Jump to content
jolin

Hvad skal det ca. koste at få skiftet hjul (vinterdæk)?

Recommended Posts

Hvad skal det ca. koste at få skiftet til vinterdæk (jeg gider ikke at gøre det selv). Jeg har selv dæk (monteret på fælge) og skal bare have nogen til at afmontere sommerdæk og montere vinterdæk på bilen. Altså et hjulskifte. Tænkte på Euromaster da de ligger lige ved siden af arbejdet, men ifølge deres hjemmeside skal de have 476 kr for det? Syntes det er i overkanten for noget der måske tager dem 10 - måske 15- min at gøre, eller er det bare mig? :confused: Godt nok er "kontrol af lufttryk, dækmønsterdybde og evt. slitage" med i prisen som der står på deres hjemmeside :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.. Ja.. IT Service og dækskift er to af de ting som andre som udgangspunkt gerne udfører gratis... Eller måske ikke... :-p Jeg betaler mig fra at få skiftet og opbevaret dæk - jeg gider ganske enkelt ikke stå og bikse med det ude på min skrånende indkørsel plus så slipper jeg for at finde plads til "de andre" hjul herhjemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

City Däck bytter hjul for 200 svenske kroner: http://www.citydäck.se/?page_id=1312 Du kan dog ikke bestille tid - du dukker bare op og trækker et kø-nummer. Især i højsæson weekender kan der godt være lang ventetid. De gjorde det ok i foråret - dog havde de brugt boltpistol, som havde sat boltene så fast, at hvis jeg var punteret et eller andet sted, havde jeg ikke haft en chance for at skifte til reservehjul. Tror dog at jeg prøver selv næste gang - jeg burde kunne nå det på egen hånd på den tid det tager at køre frem og tilbage og vente på tur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

CityDäck fungerer OK syntes jeg. Det er der jeg får skiftet + opbevaret dæk. Hvis man selv har pladsen til at opbevare dæk og et sted at skifte mellem sommer og vinterdæk så er det hurtigt at gøre selv. Der er bare ikke rigtig plads til at hverken have dækkene stående eller rode med bilen her hvor vi bor. Så jeg tager turen på 10 minutter forbi Citydäck - og så længe man har mulighed for at arbejde hjemme og køre ned til dem midt på formiddagen fx så er det nogenlunde til at komme til :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

City-däck er billige, fordi de er nogle amatører. De spænder ikke fælgene med moment, og de sælger gamle dæk som værende nye. F.eks. tilbød de mig et par bagdæk til Porschen, hvor det viste sig, at dækkene var 7 år gl. Det er ganske enkelt ansvarsløst, idet ikke alle bilejere checker produktionsdatoen på de nye dæk, der sættes på deres bil...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det spænder dog dækkene med moment - spørgsmålet er om det er det korrekte moment... :)
Og det gør de ikke, har prøvet dem for mange år siden, havde sku aldrig fået mine hjul af igen. De for under ingen omstændigheder lov til at røre min bil igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
City-däck er billige, fordi de er nogle amatører. De spænder ikke fælgene med moment, og de sælger gamle dæk som værende nye. F.eks. tilbød de mig et par bagdæk til Porschen, hvor det viste sig, at dækkene var 7 år gl. Det er ganske enkelt ansvarsløst, idet ikke alle bilejere checker produktionsdatoen på de nye dæk, der sættes på deres bil...
Jeg fandt dem absolut billigst for nogle år siden - men fravalgte dem, fordi man ikke selv kunne bestemme, hvilke dæk, man skulle have på... eller jo... men det var sådan noget med, at man lige skulle vælge dem, de har liggende på lager. Så jeg valgte at få det gjort på Amager. Nu skal jeg have lappet to vinterdæk på min backup-bil. En gammel SAAB. Mon ikke man kan bruge City-däck til det - eller kan I anbefale nogle bedre (og stadig billige) Regner med at aflevere dækkene, hente dem igen, og så bare selv skrue dem på. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Danskere er sjove mennesker. Gider ikke gøre det selv, men vil hellere ikke betale for meget for at få andre til at gøre det for sig. (og ja, jeg er i dårligt humør idag. Deal with it.)
Jeg tror du misforstår. Jeg vil jo netop betale mig fra det da jeg ikke gider selv. Men som med så meget andet, vil jeg ikke betale mere end nødvendigt ;-) Jeg valgte Citydäck - trods advarslerne fra nogle i denne tråd - dels fordi det viste sig at jeg bor meget tæt på dem (tak til Bananas for tippet). Jeg timede det til 9 min og 38 sekunder, og det var inkl. at tage mine dæk ud fra bagsmækken/bagsædet, montere dem, og fint pakke sommerdækkende ind i nye dækposer og ind i bilen igen. Jeg er ganske tilfreds.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får mine skiftet hos Morten, Ängedal biler. En ganske beskeden timeløn pr. bil, og alt bliver gjort med omhu og omsorg. Er der noget at bemærke, så både ser Morten det, og fortæller hvad der kan/bør gøres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites