Moore Michel 10 Anmeld indhold Skrevet October 26, 2013 Hejsa, Jeg er flyttet til sverige, og er super glad for at bo her og er begyndt at lære tingene at kende så småt, og importeret mine biler herover osv... Men nu har jeg fået nogen regninger jeg undre mig lidt over. Har fået 2 breve fra Transportstyrelsen hvor der står "Beslut om fordonsskat och avgifter" Den ene står der følgende Koldioxidbaserad fordonsskatt för 2013-09-26 - 2013-10-31 - 549 SEK Vägtrafikregisteravgift - 65 SEK Skyltavgift - 180 - SEK Hvad er dette skyltavgift og er den årlig eller hvordan? Derudover har jeg så fået en regning mere hvor der står følgende: Kuldioxidbaserad fordonsskat för 2013-11-01 - 2014-02-28 (Utsläppsvärde 215 g/km.) - 1885 SEK Vil det virkelig sige jeg hver 3. måned skal betale 1885 SEK i "kuldioxidbaserad fordonsskat" ? Vh Michel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2013 Hejsa, Jeg er flyttet til sverige, og er super glad for at bo her og er begyndt at lære tingene at kende så småt, og importeret mine biler herover osv... Men nu har jeg fået nogen regninger jeg undre mig lidt over. Har fået 2 breve fra Transportstyrelsen hvor der står "Beslut om fordonsskat och avgifter" Den ene står der følgende Koldioxidbaserad fordonsskatt för 2013-09-26 - 2013-10-31 - 549 SEK Vägtrafikregisteravgift - 65 SEK Skyltavgift - 180 - SEK Hvad er dette skyltavgift og er den årlig eller hvordan? Derudover har jeg så fået en regning mere hvor der står følgende: Kuldioxidbaserad fordonsskat för 2013-11-01 - 2014-02-28 (Utsläppsvärde 215 g/km.) - 1885 SEK Vil det virkelig sige jeg hver 3. måned skal betale 1885 SEK i "kuldioxidbaserad fordonsskat" ? Vh Michel Skyltavgift = prisen for dine nummerplader. Skal kun betales én gang. Vägtrafikregisteravgift gætter jeg på er afgiften for at registrere/påställning af køretøjet. Kuldioxidbaserad fordonsskat svarer til ejerafgift i DK. Hvor meget man skal betale afhænger af hvor brændstofs-økonomisk din bil er. Jeg mener bestemt det er en årlig afgift så det under mig lidt at prisen skulle være 1885 SEK for den periode der står anført. Min bil er skattefri indtil 2016 så jeg har endnu ikke selv prøvet at betale afgiften så ved ikke helt hvordan den regnes ud. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Moore Michel 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2013 Skyltavgift = prisen for dine nummerplader. Skal kun betales én gang. Vägtrafikregisteravgift gætter jeg på er afgiften for at registrere/påställning af køretøjet. Kuldioxidbaserad fordonsskat svarer til ejerafgift i DK. Hvor meget man skal betale afhænger af hvor brændstofs-økonomisk din bil er. Jeg mener bestemt det er en årlig afgift så det under mig lidt at prisen skulle være 1885 SEK for den periode der står anført. Min bil er skattefri indtil 2016 så jeg har endnu ikke selv prøvet at betale afgiften så ved ikke helt hvordan den regnes ud. Hej Jolin Tak for svar. Skal jeg prøve at skrive til dem omkring det så? Hvorfor er din bil skattefri indtil 2016? Min er en 2010'er så havde da lidt håbet min også var skattefri. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2013 Hvis din bil er en "miljöbil" - er den skattefri - og du har gratis parkering i Malmö. Vedr. "Koldioxidbaserad fordonsskatt" kan du læse mere her: http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Fordonsskatt/fordonsskatt2013/Koldioxidbaserad-fordonsskatt/Exempel-pa-hur-skatten-forandras/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret October 26, 2013 Hvis din bil er en "miljöbil" - er den skattefri - og du har gratis parkering i Malmö. Miljöfordon. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Moore Michel 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2013 Hej Ja min bil er godt nok ikke en el-bil.. En CLS 350 CDI, diesel fra 2010.. men udfra hvad jeg kan se på linket vedr. beregninger så er den regning jeg har fået da helt hen i vejret i forhold til hvad man skal betale per år, og jeg bliver faktureret nogenlunde det samme kvartalvis i stedet?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2013 Uanset hvordan man vender og drejer det, så vil der altid være en "fordonsskatt", og den ligge på omkring de SEK 4.500-6.000/år - betalingen er typisk pr kvartal. En lille "fordonsskatt" regnemaskine: http://rakna.net/berakna/fordonsskatt/ "Koldioxidbaserad fordonsskatt" er så en regulering op/ned af fordonsskatt'en. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2013 Jeg betaler 4.583 sek årlig i skatt på min 2009 BMW 530xd. Skatt på diesel er markant højere end benzin, specielt hvis den ikke med motor i den miljøvenlige ende... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2013 http://www.dieselskatt.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2013 Hej Jolin Tak for svar. Skal jeg prøve at skrive til dem omkring det så? Hvorfor er din bil skattefri indtil 2016? Min er en 2010'er så havde da lidt håbet min også var skattefri. :-) Det er en "Miljöbil" så den er derfor skattefri i 5 år. Når den bliver skattepligtig er afgiften 1168 SEK/år. Men det er jo heller ikke kæmpe slæde som i andre kører rundt i Hvis din bil er en "miljöbil" - er den skattefri - og du har gratis parkering i Malmö. Gratis parkering for miljöbilar? Det har jeg aldrig hørt om så det må du gerne fortælle mere om. Det jeg kan finde er en artikel på sydsvenskan fra 2007 der siger at det er kommet som forslag. Og så finder jeg denne sidde "Miljöparkering - Malmö Stad" http://malmö.se/Medborgare/Stadsplanering--trafik/Parkering/Miljoparkering.html som intet har med gratis parkering at gøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2013 Det er en "Miljöbil" så den er derfor skattefri i 5 år. Når den bliver skattepligtig er afgiften 1168 SEK/år. Men det er jo heller ikke kæmpe slæde som i andre kører rundt i Gratis parkering for miljöbilar? Det har jeg aldrig hørt om så det må du gerne fortælle mere om. Det jeg kan finde er en artikel på sydsvenskan fra 2007 der siger at det er kommet som forslag. Og så finder jeg denne sidde "Miljöparkering - Malmö Stad" http://malmö.se/Medborgare/Stadsplanering--trafik/Parkering/Miljoparkering.html som intet har med gratis parkering at gøre. My bad - jeg mener ellers at kunne huske noget med at det var gratis (eller næsten gratis) i alle storbyer - men reglerne er blevet strammet op, og Malmö tilbyder så ikke længere denne mulighed (det var vist så vidt jeg husker heller ikke helt gratis - men næsten). Byer som fx Helsingborg (gratis), Göteborg (SEK 65 for 3 år) og hele Halmstads kommun (gratis) tilbyder det stadig - endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Moore Michel 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2013 Øv øv - så ser det ud til den er helt rigtig beregnet (det burde den jo også være)... Nå så må vi bare smide 6000 ekstra ind om året i budgettet :-) Var ellers lige glad for at slippe for vægtafgiften også i Danmark Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2013 Hehe... Prøv at regne ud hvad bilen ville koste på danske nummerplader - så er det nok ikke helt galt trods alt... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Moore Michel 10 Anmeld indhold Besvaret October 28, 2013 Hehe... Prøv at regne ud hvad bilen ville koste på danske nummerplader - så er det nok ikke helt galt trods alt... :) det har du nok ret i :laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2013 Den nye BMW 520d LCI koster 1.600 kr - om året ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 29, 2013 Det er også noget andet end dem med 6 ben :-) Fruens 2009 118dAut koster også der omkring.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2013 Det er også noget andet end dem med 6 ben :-) Fruens 2009 118dAut koster også der omkring.... 1.648 kr for en 525d, som har 6 ben: www.bmw.se/se/sv/_teaserpool/download/newvehicles/pdf/06-2013/BMW-5-serie.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2013 525d er 4 cyl i følge den PDF du henviser til. Det er her for ret nylig de downsizede den, men du skal op i en 530d eller 535d for at fjerne vibrationerne osv. En ny 530xd koster så dog faktisk kun 2.254 årligt. Eller en 535xd til 2.497 årligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 30, 2013 Tak - vidste jeg ikke, og jeg er iøvrigt rigtig træt af BMW's nye modelpolitik :-/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites