Jump to content
Kvalm

BMW 320d aut. vs 520d aut.

Recommended Posts

Hvis I får muligheden, så ta' en tur i sådan en sag (BMW 435d) - for dælen da den rykker forrygende og kører eminent. Jeg var imponeret af min BMW 335i cab, og denne her kører jo vildt fremragende. Svært at tro, at det er en diesel, men lyden afslører den dog - på den fede måde he he :-) IDrive-systemet med Touch controller er clever udviklet og let at betjene - alt er iøvrigt vældig logisk opbygget. www.bmw.dk/dk/da/newvehicles/5series/sedan/2013/showroom/driver_assistance/idrive_touch_controller.html Connecteddrive er en befrielse, når man ofte ska lægge ture ind i navien - gør man fra laptop'en på kontoret, og sender ruten til bilen. Og så sparker Harman Kardon Logic 7 altså i den grad røv - kanon, at ha fået sådan et anlæg igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uff - ja jeg kunne også godt køre sådan en... Og ja man er ikke i tvivl om at det er en diesel, men præcist på den fede måde specielt når den får lidt at leve af! IDrive fungerer bare! Den var med m-paket, ikke? Er det godt - uden at være "for meget"? Fruen har det i sin 118d'er, og hold nu op hvor kører den bare godt med den det lidt fastere vejgreb ift standarden!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den var med m-paket' date=' ikke? Er det godt - uden at være "for meget"? Fruen har det i sin 118d'er, og hold nu op hvor kører den bare godt med den det lidt fastere vejgreb ift standarden![/quote'] Jo, bilen er udstyret med M-paket, der indeholder en hårdere og sænket undervogn. Jeg oplever den ikke som værende "for meget" ifm. de 18" vinterhjul, bilen ruller med nu. Når våren kommer, står der 19" sommerhjul med Mischbereifung klar i kælderen, og så må vi se. Inden jeg købte bilen, lånte jeg en 428i med samme opsætning (M-paket og 19") en hel dag og bevares - den opleves hårdere, men i mine øjne ikke for hård. Jeg har læst, at nogle journalister synes, den virker hård med dén bestykning, men det vil jo være en individuel oplevelse - og jeg har de seneste mange år kørt med hårde, sænkede undervogne På bilerne så no problem. Min Porsche 911 turbo kan du kalde hård he he :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sig mig lige - er de 6 cyl diesel modeller i 4-serien udgået af sortimentet i Sverige nu? Det ser sådan ud....
Nope - 430d og 435d er 6-cylindrede (jeg har brochuren for 2014) Kan godt se, at de ikke er med på bmw.se "Tekniske data", men det er de på konfiguratoren samme sted. Køb een - den kører fantastisk. Det er IKKE en 3-serie coupe, men en helt anden og større bil. Den har pladsen til 4 personer - også i bagagerummet. Og så har den sportscoupens racer-gener :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nope - 430d og 435d er 6-cylindrede (jeg har brochuren for 2014) Kan godt se, at de ikke er med på bmw.se "Tekniske data", men det er de på konfiguratoren samme sted. Køb een - den kører fantastisk. Det er IKKE en 3-serie coupe, men en helt anden og større bil. Den har pladsen til 4 personer - også i bagagerummet. Og så har den sportscoupens racer-gener :-)
Ah ok - ja det var nemlig i tekniske data jeg kiggede rundt, og der var de ikke! Ja tænkte nemlig at det ikke var noget helt dårligt bud når min E61 på et tidspunkt skal byttes ud med noget andet :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja tænkte nemlig at det ikke var noget helt dårligt bud når min E61 på et tidspunkt skal byttes ud med noget andet :)
Med 4.000 mil / år samt 6.000 i självrisk er den dyrere at forsikre end min Porsche 911 turbo ! BMW originalförsäkring vil ha 14.000 om året. IF vil ha 16.000 kr om året. (det er iøvrigt samme selskab ha ha)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uff.. Ja det er godt nok også en slags penge! Jeg betaler cirka 11.000 årligt for en helforsikring på min 09 BMW 530dAut med fri km og 6.000 i självrisk hos Folksam inkl vejhjælp uden selvrisiko mv. Inkl samlerabat fordi vi også har hus/hem forsikring der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uff.. Ja det er godt nok også en slags penge! Jeg betaler cirka 11.000 årligt for en helforsikring på min 09 BMW 530dAut med fri km og 6.000 i självrisk hos Folksam inkl vejhjælp uden selvrisiko mv. Inkl samlerabat fordi vi også har hus/hem forsikring der.
Har prøvet at finde en pris på Salus, men de kender ikke bilmodellen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har prøvet at finde en pris på Salus' date=' men de kender ikke bilmodellen ;)[/quote'] Trygg-Hansa ska ha 9.000 kr, og da jeg er medlem af Motormännen, er der måske lidt yderligere at hente dén vej...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant med sammenligning af priser. Jeg har haft halvforsikring hos Solid siden jeg købte min 520d, og der giver jeg ca. 4.500,- om året. Nu har jeg så fået brev om, at Solid ikke længere vil forsikre biler, og at jeg er blevet solgt til Gjensidige, som nu koster næsten 5.000,- om året (begge med op til 40.000 km pr år). Det mærkelige er så, at man stadig kan finde bilforsikringer på Solid's hjemmeside... Folksam lyder i øvrigt billigt med helforsikring. Jeg leder efter alternativer men bliver afvist ved de fleste online-beregnere fordi jeg ikke har Svensk kørekort. Bonus-spørgsmål: Jeg overvejer at skifte mit danske kørekort ud med et svensk, bl.a. af samme årsag som ovenstående, men også fordi det mange steder bliver lettere at prøvekøre biler, køre privat övningskör osv. Men hvad har I andre gjort - kører I videre med det danske?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Interessant med sammenligning af priser. Jeg har haft halvforsikring hos Solid siden jeg købte min 520d, og der giver jeg ca. 4.500,- om året. Nu har jeg så fået brev om, at Solid ikke længere vil forsikre biler, og at jeg er blevet solgt til Gjensidige, som nu koster næsten 5.000,- om året (begge med op til 40.000 km pr år). Det mærkelige er så, at man stadig kan finde bilforsikringer på Solid's hjemmeside... Folksam lyder i øvrigt billigt med helforsikring. Jeg leder efter alternativer men bliver afvist ved de fleste online-beregnere fordi jeg ikke har Svensk kørekort. Bonus-spørgsmål: Jeg overvejer at skifte mit danske kørekort ud med et svensk, bl.a. af samme årsag som ovenstående, men også fordi det mange steder bliver lettere at prøvekøre biler, køre privat övningskör osv. Men hvad har I andre gjort - kører I videre med det danske?
Jeg må lede videre ! Efter de første 3 mdr kan jeg vil skifte forsikring, som jeg vil? Vedr. kørekort har jeg et svenskt af private årsager, og jeg har aldrig mødt problemer med at prøve biler, da jeg havde et dansk kørekort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Interessant med sammenligning af priser. Jeg har haft halvforsikring hos Solid siden jeg købte min 520d
Jeg regner med at skifte fra Mercedes Benz forsikring til Länsforsikringer.
Bonus-spørgsmål: Jeg overvejer at skifte mit danske kørekort ud med et svensk, bl.a. af samme årsag som ovenstående, men også fordi det mange steder bliver lettere at prøvekøre biler, køre privat övningskör osv. Men hvad har I andre gjort - kører I videre med det danske?
Klart det danske - ser ingen grund til at skifte. Med mindre man har fået klip i det danske (-; Blev engang nægtet at få lov til at prøvekøre en Volvo hos Bilia i Jägersro. Forhandleren sagde, at han så skulle køre med, og det gad han ikke lige nu. Tror I at han fik solgt mig en bil? Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Trygg-Hansa ska ha 9.000 kr' date=' og da jeg er medlem af Moutormännen, er der måske lidt yderligere at hente dén vej...[/quote'] Knap 7.000 kr om året, så det blir da vist Trygg-Hansa, der vælges...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites