Jump to content
Kvalm

BMW 320d aut. vs 520d aut.

Recommended Posts

Uhm - det var da også et MEGET bedre valg end en 520d hvis du spørger mig :) Men nok også lidt over det oprindelige budget så hva? Og uha - med 4.500 mil årligt så gør det alligevel en forskel med benzin vs diesel... Jeg ligger med 3.000 mil lige så det GODT kan lade sig gøre med benzin, selv om jeg må indrømme at brændstof udgifterne er tiltalende meget lavere på min 530d end hvad de var på min tidligere 330i... :) Hvor kører i dog hen siden det bliver til så mange mil? Selv om jeg godt kan lide at køre savner jeg godt nok ikke tiden hvor boede i Billinge hvor det nærmede sig 6.000 årlige mil.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid kørt mange private km, idet vi udelukkende holder bilferie (2-3 gange om året) - samt har familien boende i Jylland. Desuden kører jeg til Roskilde hver dag, så det tæller jo ret meget. Jeg har prøvet at gøre et brændstofregnestykke mellem 435i og 430d, og sidstnævnte vinder jo den fight. Budgettet for bilkøbet blev hævet i løbet af denne seance - enig :-) Jeg havde iøvrigt tænkt mig at vælge den i en alpinhvid lakering med rødt læder og alu / sorte interiørlister. Spacegrau med lys læder kunne være et valg, men interiørlistevalget er desværre begrænset til alu eller valnød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah ja - så løber det op. Og der er ingen som helst tvivl om at når du kører så langt er det diesel, der gælder. Dén motor er også rigtig lækker - det er vel primært bare tomgangslyden som er lidt kedelig og så at den ikke kan snurres helt så højt op i omdrejninger :) Men den trækker dælme godt... Jeg har lys læder og sorte lister i min, dén kombi er rigtig flot. Dog vil jeg sige at den kombi du tænker dér også lyder rigtig flot. Skynd dig at købe den - så kan jeg overtage den brugt når du har kørt 50.000-60.000 km i den :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ah ja - så løber det op. Og der er ingen som helst tvivl om at når du kører så langt er det diesel, der gælder. Dén motor er også rigtig lækker - det er vel primært bare tomgangslyden som er lidt kedelig og så at den ikke kan snurres helt så højt op i omdrejninger :) Men den trækker dælme godt... Jeg har lys læder og sorte lister i min, dén kombi er rigtig flot. Dog vil jeg sige at den kombi du tænker dér også lyder rigtig flot. Skynd dig at købe den - så kan jeg overtage den brugt når du har kørt 50.000-60.000 km i den :)
Ha ha jeg havde tænkt mig at beholde den i mange år denne gang :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hrmpf... Så må jeg finde noget andet når det er tid :) Umiddelbart er jeg nok også ovre i noget sedan med bagdøre - det ER bare lettere når man har et barn der skal ind på bagsædet... Selv om 4-serien godt nok er lækker... Hvad skal der i den udover læderkabinen og msport?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Selv om 4-serien godt nok er lækker... Hvad skal der i den udover læderkabinen og msport?
Vi er ikke færdige med at konfigurere den endnu, men her er et par detaljer: 1) Harman Kardon surround sound - glæder jeg mig til at få igen. 2) Navigation Prof. med internet. 3) 8 trins sportsautomatgearkasse med paddles ved rattet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om i er på rette vej :) HK lyd systemet er super fedt, det havde min 3'er og det er bare rigtig godt. Automatgear er en selvfølgelig i sådan en! Jeg ville også være fristet af LED forlygterne, det ser rigtig smart ud og jeg er sikker på at det ser godt ud. Eneste betænkelighed er måske holdbarheden på dem ---- men i teorien skulle de jo holde hele bilens levetid. Så måske lige keyless go... Og adaptiv fartholder... Så er det vist ved at være der :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg havde iøvrigt tænkt mig at vælge den i en alpinhvid lakering med rødt læder og alu / sorte interiørlister. Spacegrau med lys læder kunne være et valg, men interiørlistevalget er desværre begrænset til alu eller valnød.
Hvis jeg var dig, ville jeg tænke mig om en ekstra gang med de røde lædersæder. Synes når man ser biler på blocket med røde lædersæder, så ser det i mine øjne ikke pænt ud. Sorte (konservativt) eller lyse lædersæder vil være meget flottere i mine øjne. Tror der er mange som springer langt væk, når de ser røde lædersæder, når bilen engang skal sælges igen. Blot mine 5 cents.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis jeg var dig' date=' ville jeg tænke mig om en ekstra gang med de røde lædersæder. Synes når man ser biler på blocket med røde lædersæder, så ser det i mine øjne ikke pænt ud. Sorte (konservativt) eller lyse lædersæder vil være meget flottere i mine øjne. Tror der er mange som springer langt væk, når de ser røde lædersæder, når bilen engang skal sælges igen[/quote'] Jep - helt enig. Rødt vil helt sikkert være en udfordring for nogle. Nu havde vi tænkt os at beholde bilen i en længere række år, hvilket retfærdiggør en mere personlig orienteret stil, ligesom de 2 alternativer ikke falder i vor smag. Underligt nok betyder Msport, at udvalg i "fittings" er indskrænket en del...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har mulighed for at vælge en 435d, men ved sgu ikke rigtigt - den virker jo ret tillokkende. Masser af extra power inkl. 4x4 for 48.000 SEK ift. 430d - driftudgiften (brændstof og fordonsskatt) blot 3.050 kr højere beregnet på 45.000 km. Tror sgu jeg gør det. Den ska bestilles imorgen, hvor jeg kører i en BMW 428i hele dagen - spændende !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha ja det er en "svær" beslutning... Jeg har jo x-drive i min 530d og det gør kun godt vil jeg sige. Selv på våd/smattet vej kan du give den fuld gas og trækker den bare uden det mindste piv fra ESC'en. Ved alm kørsel opfører den sig mest som en baghjulstrukket bil. Ved kørsel på snoede og sne-dækkede fjeld-veje i Norge på alm friktions vinterdæk står den fast - prøvede for sjov at stoppe midt på en stejl bakke... Man slipper så bremsen og så kører man igen... Og så med en 35d koblet på bliver det nok ikke kedeligt. Eneste var at lige da jeg havde købt min gik motoren som styrer koblingen mellem for/baghjul i stykker - det havde kostet 12.000+ sek at skifte den hvis det ikke var fordi den gik på garantien... Så der er jo mere som kan gå i stykker - men det behøver du jo først bekymre dig om, om nogen år. Hvis jeg skulle vælge mellem 4 cyl benzinturbo og 6 cyl dieselturbo ville jeg ubetinget vælge diesel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uha ja det er en "svær" beslutning... Jeg har jo x-drive i min 530d og det gør kun godt vil jeg sige. Selv på våd/smattet vej kan du give den fuld gas og trækker den bare uden det mindste piv fra ESC'en. Ved alm kørsel opfører den sig mest som en baghjulstrukket bil. Ved kørsel på snoede og sne-dækkede fjeld-veje i Norge på alm friktions vinterdæk står den fast - prøvede for sjov at stoppe midt på en stejl bakke... Man slipper så bremsen og så kører man igen... Og så med en 35d koblet på bliver det nok ikke kedeligt. Eneste var at lige da jeg havde købt min gik motoren som styrer koblingen mellem for/baghjul i stykker - det havde kostet 12.000+ sek at skifte den hvis det ikke var fordi den gik på garantien... Så der er jo mere som kan gå i stykker - men det behøver du jo først bekymre dig om, om nogen år. Hvis jeg skulle vælge mellem 4 cyl benzinturbo og 6 cyl dieselturbo ville jeg ubetinget vælge diesel.
Jeg er helt enig i det sidste punkt - 428i rykker meget pænt, men lyden er ikke bilen værdig. Der ska 6 cylindre til IMO, og sammenligner jeg forbruget med min gl. E92 BMW 335i cab, vil jeg vove den påstand, at forskellen er minimal. Jeg har valgt en 435d, så x-drive blir en del af udstyret he he :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er glad for at det ikke bare er mig der har det sådan :) Og jeg er sikker på at du bliver glad for dét valg! Er der lang leveringstid? :-p
He he min gl. 335i sidder stadig i rygsøjlen - fed bil. Jeg håber, at jeg blir det :-) Motorkombinationen betyder, at den ikke er fremme før den 1/3. Det passer mig imidlertid fint, fordi jeg gerne så vinteren fjernet fra vejene. Og så har jeg handlet på den måde, at km-tallet fremskrives, så jeg ikke ska betale en difference pr km, den måtte køre for meget ift. købsaftalen ;-) 420d kan leveres noget før, siger de...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Motorkombinationen betyder, at den ikke er fremme før den 1/3. Det passer mig imidlertid fint, fordi jeg gerne så vinteren fjernet fra vejene. Og så har jeg handlet på den måde, at km-tallet fremskrives, så jeg ikke ska betale en difference pr km, den måtte køre for meget ift. købsaftalen ;-)
Super godt bilvalg! Tillykke med det. Må man spørge, hvor du handler henne, og var de rimelige mht. bytteprisen? Vh Jacob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Super godt bilvalg! Tillykke med det. Må man spørge, hvor du handler henne, og var de rimelige mht. bytteprisen?
Tak for det ! Vi tog turen rundt til landsdelens BMW-forhandlere for at se og prøve bilerne samt lodde stemningen omkring den brugte '09 BMW 120d cab. I slutrunden fik vi det bedste tilbud hos Theander Bil i Lund, som vi har handlet med. De gav den pris, som én af de andre handlere mente, jeg selv kunne sælge bilen til ! (vores 120'er ér svensksolgt, så dét var ikke et issue) Så nu er det bare at trille tommelfingre indtil den 1. marts 2014, hvor den formodentligt dukker op he he :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uff - er en smule misundelig... :) Hvad endte den med af specs ellers? Og det er faktisk en super fin leveringstermin, netop som du siger - så er sneen ved at være væk!
Utrustning, standard for BMW 435d x-drive: 258 Runflat däck 2PA Låsbultar 428 Varningstriangel 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 494 Stolsvärme fram 4AE Armstöd fram 502 Strålkastarspolare 521 Regnsensor 522 Xenonljus 534 Klimatautomatik 544 Farthållare med bromsfunktion Hastighetsmätare Belysningspaket Extra 12 Voltsuttag Intelligent emergency call TeleServices (trådløs forbindelse mellem bil og værksted - aut. overførelse af serviceinfo mv.) samt tilvalg: 300 Alpinhvid II lakering LCL5 Läder Dakota Korallröd/Svart Highlight 337 M Sportpaket med sportschassis inkl. sænket undervogn - 481 Sportstolar - 710 M Lädersportratt - 715 M Aerodynamikpaket - 760 Individual Högglans Shadowline - 775 Individual Anthracit innertak Advantage Edition - 302 Stöldlarm med fjärrkontroll - 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram - 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic (8 gear) 609 Navigationssystem Professional 688 Harman Kardon högtalarsystem (surround sound) 6AK ConnectedDrive Services 6AP Remote Services 6AR Internet 6NR BMW Apps 6S4 Svensk språkversion 6UH Traffic Information 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll 888 Dansk instruktionsbok 2PL 19"M LM fälg dubbeleker 442 M (Mischbereifung med bredere dæk bag ift. foran) 4AD Aluminium borstad 4DL Accentlist Svart högglans Fik lige tilføjet et elektrisk soltag og 18" vinterfælge/-dæk Levering i februar måske ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad stod den ca. i? Uden tilbud på den gamle bil?
Du ka Konfigurere bilen her: http://www.bmw.se/se/sv/_teaserpool/download/newvehicles/pdf/06-2013/BMW-4-serie.pdf Hvad der ikke står i listen, er den rabat, du kan forhandle dig til, og den er forskellig fra forhandler til forhandler. Nogle giver en ringere brugtvognspris og meget rabat på den nye vogn, mens andre det omvendte (høj brugtvognspris og mindre rabat). I mit tilfælde spillede det også ind, hvorledes de 3 mdr's ventetid skulle forløbe - jeg kører 4.500 mil om året...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites