Jump to content
Emmi

Valg/anbefaling af tandläkare

Recommended Posts

Det er tid til tand kontrol og ville lige høre om jeres erfaring med hensyn til tandlæge i Sverige. Skal man vælge fra den offentlige eller private sektor, hvad har i erfaring med. Hvordan er kvalitetet og pris?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fruen går hos den offentlige tandvård her i Husie - og dem er hun godt tilfreds med. De er dog ikke specielt billige syntes jeg, min tandlæge på Østerbro i København konkurrerer fint på prisen for det normale tandarbejde - og så ligger de så det tager mig 2 minutter at gå derop fra kontoret, det sidste har også lidt værdi syntes jeg :) Det er dem her jeg bruger: http://svaneklinikken.dk/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fruen går hos den offentlige tandvård her i Husie - og dem er hun godt tilfreds med. De er dog ikke specielt billige syntes jeg, min tandlæge på Østerbro i København konkurrerer fint på prisen for det normale tandarbejde - og så ligger de så det tager mig 2 minutter at gå derop fra kontoret, det sidste har også lidt værdi syntes jeg :) Det er dem her jeg bruger: http://svaneklinikken.dk/
Hvordan er det nu med tilskud når man går til dansk tandlæge men bor i Sverige/arbejder i Danmark? Betaler du "fuld" pris eller er diverse tilskud trukket fra regningen når du betaler?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg betaler det samme som hvis jeg boede i Danmark. Det kræver at du har dansk sygesikringskort, men det udsteder kommunen i dk på anmodning når du arbejder i Danmark. Der er ingen forskel - og jeg får også tilskud fra Sygeforsikringen Danmark indberettet automatisk af tandlægen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er begyndt hos det offentlige i Vellinge for en måned siden. Jeg skulle udfylde et "intyg 5164" og sende til Försäkringskassan (meget meget simpelt) med et par lønsedler, og fik efter et par dage et forsikringskort. Så jeg får nu samme tilskud som en svensker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites