Stockholm 10 Anmeld indhold Skrevet October 8, 2013 Jeg kører igennem tunnelen en håndfuld gange om måneden og har aldrig selv oplevet, at blive stoppet eller for den sags skyld, få tilsendt en bøde. Men jeg snakkede med en anden svensker forleden, ude ved McD i lufthavnen og han sagde, at de faktisk brugte kameraerne i Øresundstunnelen, til at måle fartovertrædelser med, vel at mærke kun i retningen Danmark-Sverige. Det skulle åbenbart foregå, ved at de nogle gange, laver en såkaldt kontrol, måler mellem hvert kamera (De kender jo afstanden) og på den måde udregner en gennemsnitsfart. Og er man uheldig, så bliver man stoppet ved betalingsanlægget på den svenske side (Derfor den ikke virker i den anden retning, der er intet betalingsanlæg efter turen) Men er der hold i overstående? Har vi nogle daglige pendlere, som kan give et konkret svar? For jeg må indrømme, at jeg sagtens kan finde på, at lukke lidt op for hanerne, når jeg kører igennem, hvilket som oftest er i nattetimerne og 7-9-13 er jeg endnu ikke blevet stoppet. Jeg ved, at der nogle gange er politikontrol med laser ved motorvejsbroerne, når man kører fra Sverige til Danmark, men har aldrig hørt om det i tunnellen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2013 Ja, der er kamera. Nej, det bruges ikke (længere, mig bekendt) til fart kontrol i nogen retning. Polisen kan en sjælden gang i mellem finde på at stille laser op ved betalingen og snuppe dem der kører for hurtigt på den korte strækning lige før betalingen. Sendt fra min HTC One med Tapatalk 4 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret October 9, 2013 Ingen fartmåling med kamera, de har ikke lovhjemmel til at gøre det på den måde... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2013 Off topic, men de 3 seneste dage har der holdt en patruljevogn på pladsen til højre når man kommer ud af tunnellen mod DK. Nogen idé om hvad de laver der, ud over kaffen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stockholm 10 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2013 Off topic, men de 3 seneste dage har der holdt en patruljevogn på pladsen til højre når man kommer ud af tunnellen mod DK. Nogen idé om hvad de laver der, ud over kaffen ? Ingen anelse men tak for advarslen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret October 11, 2013 Off topic' date=' men de 3 seneste dage har der holdt en patruljevogn på pladsen til højre når man kommer ud af tunnellen mod DK. Nogen idé om hvad de laver der, ud over kaffen ?[/quote'] Overvåger trafikken klar til indsats, ved jeg... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites