Jump to content
Stockholm

Er der kamera i Øresundstunnellen?

Recommended Posts

Jeg kører igennem tunnelen en håndfuld gange om måneden og har aldrig selv oplevet, at blive stoppet eller for den sags skyld, få tilsendt en bøde. Men jeg snakkede med en anden svensker forleden, ude ved McD i lufthavnen og han sagde, at de faktisk brugte kameraerne i Øresundstunnelen, til at måle fartovertrædelser med, vel at mærke kun i retningen Danmark-Sverige. Det skulle åbenbart foregå, ved at de nogle gange, laver en såkaldt kontrol, måler mellem hvert kamera (De kender jo afstanden) og på den måde udregner en gennemsnitsfart. Og er man uheldig, så bliver man stoppet ved betalingsanlægget på den svenske side (Derfor den ikke virker i den anden retning, der er intet betalingsanlæg efter turen) Men er der hold i overstående? Har vi nogle daglige pendlere, som kan give et konkret svar? For jeg må indrømme, at jeg sagtens kan finde på, at lukke lidt op for hanerne, når jeg kører igennem, hvilket som oftest er i nattetimerne og 7-9-13 er jeg endnu ikke blevet stoppet. Jeg ved, at der nogle gange er politikontrol med laser ved motorvejsbroerne, når man kører fra Sverige til Danmark, men har aldrig hørt om det i tunnellen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er kamera. Nej, det bruges ikke (længere, mig bekendt) til fart kontrol i nogen retning. Polisen kan en sjælden gang i mellem finde på at stille laser op ved betalingen og snuppe dem der kører for hurtigt på den korte strækning lige før betalingen. Sendt fra min HTC One med Tapatalk 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Off topic' date=' men de 3 seneste dage har der holdt en patruljevogn på pladsen til højre når man kommer ud af tunnellen mod DK. Nogen idé om hvad de laver der, ud over kaffen ?[/quote'] Overvåger trafikken klar til indsats, ved jeg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites