Jump to content
JNG

Dobbelt husførelse?

Recommended Posts

Jeg har lige fået nyt job, tillykke til mig. Eneste øv bøv er at jeg skal møde hver dag i Fredericia. Havde benzinen været noget billigere, og havde Storebæltsbroen samt Øresundsbron været gratis - og hastighedsgrænsen været 200 km/t, ville jeg måske overveje at køre hjem til Malmö hver dag. Er dog kommet frem til, at det nok bedst kan betale sig at leje en mindre bolig i nærheden af arbejdspladsen og så ellers vende snuden hjemad fredag eftermiddag. Nogle der har styr på om jeg kan trække noget fra i skat? Jeg ejer selv en bostadsrätt i Malmö, og har ellers tænkt mig at leje en lille lejlighed til 3-4000 kr. Jimmy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med det nye job! Som privat person tror jeg ikke at SKAT vil lade dig trække noget fra vedr. din ekstra l lejlighed - det vil du kun kunne gøre hvis du er ansat via en firma (fx et enkeltmandsfirma). Ellers er det kun befordring (og brofradrag Storebælt/Øresund) du vil kunne trække fra de dage du køre frem/tilbage. Du kunne også tage toget fra KBH frem/tilbage - det er der en del der daglig gør - dog den anden vej Fredericia=>KBH=>Fredericia.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites