anton 0 Anmeld indhold Skrevet September 11, 2013 Kære alle, Har kigget 'Virksomhedsejere' igennem, men kan ikke rigtig finde noget, der dækker, så derfor denne nye tråd: Jeg kender én, der har et ApS i Danmark. Det er et ganske almindeligt dansk elektrikerfirma, hvor de ansatte har dansk bopæl og er omfattet af danske skatteregler, regler for arbejdsskadeforsikring og hvad der ellers er af regler på området. Hvad skal han være opmærksom på, hvis han nu vil sende sine medarbejdere til Malmö/Skåne for at servicere kunder? Her tænker jeg på moms, arbejdsgiverafgifter, registreringspligt, rapportering til Skatteverket, forsikringer, osv. Han må efter eget udsagn godt arbejde i Sverige mht. autorisation, så den del skulle være OK - men hvad med alt det andet? Det ville jo være friskt bare at trække på skuldrene og behandle det hele som om at de udførte arbejde i Dannevang, men i mine ører lyder det nok lidt for nemt og ret forkert. Er der nogen af jer, der har erfaringer med det? Elller en idé om hvordan man kunne strukturere det? På forhånd tak for hjælpen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites