Jump to content
hr.w

Ska man ta' bilen med sig ind i Danmark ?

Recommended Posts

Hej Sunddebat - længe siden. Spørgsmål: Efter 6 år i Sverige er det måske aktuelt at flytte tilbage til Danmark. Jeg kan godt beregne den tænkte Danske registreringsafgift af den svenskkøbte bil, som vi har ejet i de 6 år vi har boet i Sverige, men spørgsmålet er, om der er andet man skal overveje ?! Nogen der har prøvet det ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Sunddebat - længe siden. Spørgsmål: Efter 6 år i Sverige er det måske aktuelt at flytte tilbage til Danmark. Jeg kan godt beregne den tænkte Danske registreringsafgift af den svenskkøbte bil, som vi har ejet i de 6 år vi har boet i Sverige, men spørgsmålet er, om der er andet man skal overveje ?! Nogen der har prøvet det ??
Normalt er det en god idé at importere en 6 år gl. bil til DK - især hvis den er fyldt med udstyr, fordi dette ikke tæller fuldt med i afgiftsberegningen på bilen. Du beregner den aktuelle afgift ved at finde en tilsvarende bil til salg hos en forhandler. 62% af den annoncerede pris vil være lig den afgift, du kommer til at lægge på bordet ifm. import. (jeg har gennem tiden importeret mange biler til DK)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites