Jump to content
Kvalm

El-bil?

Recommended Posts

En lettere brugt Opel Ampera' date=' der har kørt under 1.000 mil koster 260.000 SEK på [url']www.mobile.de - garantien følger jo med over grænsen de næste mange år. Virkeligt et alternativ til diesel IMO. Jeg har prøvet en ny Opel Ampera sidste år. Den kørte fremragende og lydløst samt var særdeles veludstyret, da den i grundversionen har alt i udstyr ! (samt navigation og stort lydanlæg som tilvalg) En spritny koster 466.400 SEK, hvor man får 40.000 retur af Staten efter købet... www.opel.se/content/dam/Opel/Europe/sweden/hq/sv/11_Brochure_Library/Ampera_MY13_Prislista_2012-08-01_2.pdf
Den er fandme også lækker at køre i, sådan en Ampera :) Bare ærgeligt det er en flerbilsgarage uden strømudtag der hvor jeg bor...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser ud til at også mere anvendelige udgaver af BMW er på vej som opladningshybrid - http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/BMW-Concept-X5-eDrive-2013-plug-in-hybrid-revealed-/ - det gør det lidt mere generelt interessant syntes jeg. Der er i øvrigt i det nye nummer af FDM's blad "Motor" en lille omtale af i3. Det er ikke 200 km i3 kører på el, men officielt 190 og typisk 130-160 km siger BMW åbenbart. I Denmark kommer den (selvfølgelig) uden benzinmotor da den så ville koste en formue.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heller ikke prøvet en i3. Jeg syntes ærlig talt ikke om designet på den og så vil jeg gerne have noget lidt større. Når de får lavet noget i 3-serie størrelse så kunne jeg godt være interesseret. Norge er jo et kapitel for sig - specielt i Oslo er det jo en stor fordel fordi bilerne må køre i busbaner og parkerer+lader gratis overalt i byen. Samtidig er de fritaget for moms og afgifter - og så er sådan en Tesla pludselig meget interessant. Specielt nok i et land som Norge hvor afgifterne ellers er høje på biler med en stor motor. Nå ja og så har dieselprisen jo "rettet" sig noget her på det seneste - det hjælper alt sammen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det ku være spændene hvis nogen herinde rent faktisk køre på enten ren el eller kombi af benzin/ diesel og el motorer og kunne fremlægge deres besyv med et regnskab på disse modeller hvor el prisen er taget med i betraktningen. Jeg overvejer det selv med Audi motorer som bla A1 hvor de lover 50 km/l. Men igen hvor meget hiver den så lige ens el-forbrug op. ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Den kører så kun de 10 km/l hvis du kun kører samme strækning som der teste i ECE normen, og altid starter med et fuldt ladet batteri... Så snart den ryger over på at benzinmotoren skal lade, bliver tallene noget anderledes... Undersøgte det en gang på en Opel Ampera (Chevrolet Volt) som når benzinmotoren skulle lade var "nede" og køre 20-25 km/l...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...