Jump to content
bonne

Øvningskørsel i Danmark

Recommended Posts

Nej, det må du ikke - da du kun har en svensk tilladelse. - står det ikke på dit "handledarbevis" at den kun gælder i Sverige ?? En køreskole køre heller ikke i udlandet når de er ude med elever. Jeg fandt dette foto på nettet - der burde gerne står det samme på dit: 9237357_16830674.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fandt dette foto på nettet - der burde gerne står det samme på dit:
Jo... der står faktisk klart og tydeligt på mit, at jeg kun må køre øvningskørsel i Sverige. Øv. Nå... men det er nu også sjovt at køre i Malmö, men kunne være meget fedt, hvis han kunne køre i DK mig sine kammerater på bagsædet. I øvrigt kan jeg klart anbefale at køre øvningskørsel. Det er bare en fed ting at foretage sig. Har købt en gammel skolevogns-SAAB til formålet. Så vil han også kunne gå op til prøve i den. Gav 8.500,- SEK for bilen. Nok lidt i overkanten.. Og var kun interesseret i den pga. registreringen som skolevogn. 140.000 km kun, men den kan godt gå lidt ujævt nogle gange. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo... der står faktisk klart og tydeligt på mit, at jeg kun må køre øvningskørsel i Sverige. Øv. Nå... men det er nu også sjovt at køre i Malmö, men kunne være meget fedt, hvis han kunne køre i DK mig sine kammerater på bagsædet. I øvrigt kan jeg klart anbefale at køre øvningskørsel. Det er bare en fed ting at foretage sig. Har købt en gammel skolevogns-SAAB til formålet. Så vil han også kunne gå op til prøve i den. Gav 8.500,- SEK for bilen. Nok lidt i overkanten.. Og var kun interesseret i den pga. registreringen som skolevogn. 140.000 km kun, men den kan godt gå lidt ujævt nogle gange. Vh, Lars.
Har lige været på handleder utbildning i dag. Kørelæreren fortalte at man fra Danmark skulle skaffe et bevis for antal klip i kørekortet + bevis for at det stadigvæk var gyldigt. Er der nogen som ved om det er Borgerservice eller Rigspolitiet man skal rette henvendelse til? ... Er den køreskole bil så til salg nu? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Beviset for at dit EU-kørekort er gyldigt i EU, står på bagsiden af det, ligesom på de svenske, så det kræver han bare vender det om. Skaffe bevis for antal klip, svarer til man i Sverige, skaffer bevis for antal bøder man har fået, det burde man ikke..... men du kan få en seddel ved at henvende dig til den nærste politistation, som f.eks straffeattest.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Beviset for at dit EU-kørekort er gyldigt i EU, står på bagsiden af det, ligesom på de svenske, så det kræver han bare vender det om. Skaffe bevis for antal klip, svarer til man i Sverige, skaffer bevis for antal bøder man har fået, det burde man ikke..... men du kan få en seddel ved at henvende dig til den nærste politistation, som f.eks straffeattest.
Jeg gentog såmænd bare hvad kørelæreren fortalte og det var så alligevel ikke korrekt. Man skal alene indsende en kopi af sit danske kørekort. Ikke at jeg var blevet overrasket såfremt det havde været et krav...:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

da jeg fik handleder uddannelse til mig og konen, ville de ikke godtage mit danske kørekort bare sådan lige. jeg kontaktede dog borgerservice og forklarede dem sagen og de sendte mig en email, hvori der stod at jeg har de kørekort jeg har og ingen anmærkninger. Denne godtog de på køreskolen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites