Jump to content
Ipkiss

Ord- og begrebsforklaring ved boligsøgning

Recommended Posts

Ja, nogle gange rækker egen forståelse og google translate ikke ;-) Jeg fandt på et tidspunkt en side med gode tips til hvad tingene betød, men det var nu ikke alt der var forklaret. Og kan ikke lige finde siden igen. Vi kan starte med: Stugor Jeg får bare "home" når jeg oversætter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, dit boligprojekt - vel sagtens :) Her er en oversætter: http://glosbe.com
Jeg arbejder også på et andet projekt som kræver ret meget af mig, så boligsøgningen har bare ikke været så effektiv som jeg kunne have tænkt mig. Men jeg venter spændt på svar i min tråd om møbelopbevaring - det ville hjælpe meget :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

glosbe vil altså ikke give mig mange ord - den siger som regel at den ikke kan oversætte det? Men synes der er så mange betegnelser for de boliger, herunder semester-something hydda stugor korttidshyra Kom med betegnelser for feriebolig og anden midlertidig bolig :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, nu skal jeg holde ferie i Osby (Skåne) i 14 dage fra på lørdag. Forlænger muligvis den periode, ligesom jeg måske også kan få lov at indflytte tidligere :) Så må vi se hvor jeg skal hen efter det. En mere blivende bolig ville være at foretrække :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
glosbe vil altså ikke give mig mange ord - den siger som regel at den ikke kan oversætte det? Men synes der er så mange betegnelser for de boliger, herunder semester-something hydda stugor korttidshyra Kom med betegnelser for feriebolig og anden midlertidig bolig :-)
Hydda, har jeg aldrig nogensinde set før. Stugor er alm brugt om hytter. Korttidshyra er jo bare korttidsleje. Har aldrig set det om hytter/sommerhuse. Feriebolig er jo et bredt begreb og på dansk vil det jo give dig både lejlighed, sommerhus og campinghytte. Du må søge specifikt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites