Jump to content
lovebuine

returret og fragt

Recommended Posts

hvordan er loven skruet sammen herover? Jeg bestilte nogle specielle pakninger, men finder ud af jeg ikke skal bruge dem, så jeg skriver til dem, jeg ikke skal have dem, men uden svar fra dem, kommer fragtmanden med dem, jeg ber ham tage dem med tilbage og nu sidder jeg med en faktura fra firmaet på 463kr. for fragt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det var jo netop det jeg gjorde, fragtmanden kom og jeg sagde til ham, tag dem med tilbage fordi jeg skal ikke have dem. har aldrig fået pakken.
Det er dig der skal betale for fragten, uanset hvad, ligesom i Danmark. der er dog nogen steder hvor man har det som en god service at tage varer retur, gratis ,-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fætter og admin - fra forbrugerrådet iht. købeloven: "Du skal betale returforsendelsen Det eneste du skal betale, når du benytter din fortrydelsesret, er transporten af varen tilbage til sælgeren, medmindre du har aftalt, at sælgeren betaler forsendelsen. Hvis du nægter at tage i mod varen, når den kommer, kan sælgeren opkræve et beløb, hvis han eller hun har udgifter, når varen sendes retur. " I skal derfor, også betale for at sende varen retur i Danmark. Det er dog anderledes hvis varen er defekt, beskadiget eller andet galt, der skal sælger betale det hele.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hænger på den regning bla fordi jeg ikke har kvitteret for pakken da den ankom, jeg sagde bare til fragtmanden jeg ikke skulle have den. selvom jeg 4 dage forinden havde sagt til Culligan jeg ikke skulle have den, men den var sendt og havde ingen ide det var så dyrt den fragt. i øvrigt har de kun oplyst mig om prisen på spulpatroner, de nævner intet om fragt og slet ikke på 263kr pr vej, men det rager dem, at betale ellers kommer jeg i tingratten har de lige skrevet idag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, du hænger på regningen fordi du har afvist den. Hvis du havde modtaget, pakket den op og sendt den tilbage, ville du skulle betale præcis samme beløb og stadig hængt på regningen. Sådan er reglerne både i Danmark og Sverige Og ja, hvis du ikke betaler, så kommer der selvfølgelig tingrat og kronfoged på, du tror vel ikke at du bare kan lade være at betale og så går alt væk? Lesson learned må siges at være at kontrollere at du skal bruge de ting du bestiller, før en bestilling At kontrollere fragt og retur-service

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites