jesperjensen 10 Anmeld indhold Skrevet August 21, 2013 Jeg har et spørgsmål, og jeg er ngoet i tvivl især efter at have læst de forskellige posts her i forummet samt de svenskere jeg kender som jeg har spurgt. # Jeg er i den situation at jeg har en andelsbolig til salg i Danmark (som jeg med garenti kommer til at tabe på i forhold til hvad jeg selv købte den for). # Jeg er "flyttet" over til min kæreste i sverige som bor til leje i en lejlighed (dvs. jeg står ikke som ejer af noget) bliver jeg beskattet af mit boligsalg i DK hvis jeg registrerer mig i sverige inden jeg får solgt i DK ? nogen af mine svenske venner siger at det gør jeg, en anden siger det gør jeg kun hvis jeg tjener på den, en helt anden mener at der ikke sker noget fordi jeg ikke køber noget i sverige, jeg syntes det er svært at få klarhed på reglerne omkring dette, håber der er en venlig sjæl herinde som meget enkelt kan give et ja eller nej på dette. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2013 Jeg har et spørgsmål, og jeg er ngoet i tvivl især efter at have læst de forskellige posts her i forummet samt de svenskere jeg kender som jeg har spurgt. # Jeg er i den situation at jeg har en andelsbolig til salg i Danmark (som jeg med garenti kommer til at tabe på i forhold til hvad jeg selv købte den for). # Jeg er "flyttet" over til min kæreste i sverige som bor til leje i en lejlighed (dvs. jeg står ikke som ejer af noget) bliver jeg beskattet af mit boligsalg i DK hvis jeg registrerer mig i sverige inden jeg får solgt i DK ? nogen af mine svenske venner siger at det gør jeg, en anden siger det gør jeg kun hvis jeg tjener på den, en helt anden mener at der ikke sker noget fordi jeg ikke køber noget i sverige, jeg syntes det er svært at få klarhed på reglerne omkring dette, håber der er en venlig sjæl herinde som meget enkelt kan give et ja eller nej på dette. Ganske simpelt nej... Reglerne siger at du beskattes af gevinster, mens tab er fradragsberettigede. Så taber du penge får du ingen skatteregning på det... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jesperjensen 10 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2013 1000 tak for svaret :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites