Jump to content
bonne

Øvningskøre med automatgear

Recommended Posts

Jeg tænker på at køre øvningkørsel med min søn. Jeg har automatgear, og det betyder, at hvis han laver opkørning med automatgear, så kommer det til at fremgå på kørekortet, og han må kun køre automatgear indtil han så evt. senere laver opkørning i manuel gear. Så tænker jeg... hvis han tager kørekort i aut., og så skifter til dansk kørekort, vil undtagelsen så fremgå på det danske kort? Her skelner man jo ikke mellem gaertyper normalt. Ellers kunne man jo også købe en billig bil med man. gear og dubbelkommando. Der er en billig Saab 900 fra 93 i Stockholm pt. http://mobil.blocket.se/vi/48514213.htm Er det en fornuftig bil? Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tænker på at køre øvningkørsel med min søn. Jeg har automatgear, og det betyder, at hvis han laver opkørning med automatgear, så kommer det til at fremgå på kørekortet, og han må kun køre automatgear indtil han så evt. senere laver opkørning i manuel gear. Så tænker jeg... hvis han tager kørekort i aut., og så skifter til dansk kørekort, vil undtagelsen så fremgå på det danske kort? Her skelner man jo ikke mellem gaertyper normalt. Ellers kunne man jo også købe en billig bil med man. gear og dubbelkommando. Der er en billig Saab 900 fra 93 i Stockholm pt. http://mobil.blocket.se/vi/48514213.htm Er det en fornuftig bil? Vh, Lars.
Jeg kender en pige som fik byttet et amerikansk kørekort til et dansk med vilkår om kun at måtte køre automat, så det findes i en eller anden form. Jeg må øvningskøre med min søn næste år, og vil bare lade ham køre automat når han øver med os, og så låne eller leje en bil på et tidspunkt med manuel, så han kan lære det også... jeg mener hvis man låner en bil i en uge kan de jo nemt få 30-50 timers øvelse... så det må være godt nok :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Almindeligvis må man ikke øvningskøre med en udlejningsbil. Man kan leje en opkørningsbil på timebasis, men det er vist lidt krydret. Jeg tænker at Saaben også vil være sjov for min søn at køre, når han har sit kørekort. Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites