Jump to content
Igelkottar

Pågatoget køreplan ændret

Recommended Posts

Hej Hvad gør jeg nu, skånetraffiken har ændret køreplan så sidste tog køre fra Hyllie kl 0015 mod ystad , mit problem er at jeg først har fri kl 2400 fra kbh, så jeg er på Hyllie kl 0040 ! Men der går hverken bus eller tog fra Hyllie efter 0015 ??? Tro i rejsegaranti dækker en taxi ? De dage jeg først har fri kl 2400 ? Sikkert NEJ. Syntes godtnok det er ringe at al offentlig trafik har lukket ned efter kl 0015 mod Ystad.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikkert :( men jeg har planlagt og forespurgt via skånetrafik om jeg kunne køre med toget i de nævnte tidsrum, og de ville glædeligt sælge mig et togkort til 2300kr. Nu kan jeg så vælge at betale min 888kr for et p kort oven i + de 400kr jeg betalte for taxa i nat. Og for det skal være løgn, kunne konen heller ikke komme på job her til morgen til tiden... Pågatoget aflyst kl 0630 :( hvad f...,, sker der ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skidt... Jeg ved ikke, det er som om man ikke rigtig ser værdien i at prioitere den offentlige transport rundt i området. Der er også ændre på busruterne ude hvor vi bor - så hvis jeg skal have en nogenlunde direkte forbindelse til en togstation så jeg kan komme til København er der afgang 1 gang i timen og jeg skal lige cykle 1 km ned til det rigtige stoppested først. Bussen der kører hvor vi bor tager over en halv time til stationen. Og vi bor inden for bygrænsen. Vi har valgt at køre selv - det er dyrt ja - men til gengæld sparer man så ufattelig meget tid og ærgrelse i forhold til at tage tog+bus.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du fundet ud af det på den hårde måde, men Skåntrafiken har varslet ændringerne i lang tid. Det skal de gøre, (ved ikke om det er x måneder før eller hvad det er) men det kræver selvfølgelig også at man kigger efter planlagte ændringer. Mener også at jeg har læst om det i Sydsvenskan og årsagen til ændringerne er, at der er for få passagerer på den helt sene afgang mod Ystad, og da Skånetrafiken skal spare penge er de nødt til at skære der hvor der er færrest passagerer. Jeg syntes det er modigt at bo "så langt væk" fra Malmö og så rejse med offentlig transport hver dag og regne med ikke at blive forsinket. Jeg har i 5 år pendlet med toget ml. Ørestad - Trianglen (Malmö C før tunellen var der) og jeg har kun lige akkurat kunne holde det ud. Og det må siges at være en rimelig taknemmelig strækning (ingen togskift osv.).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er skidt... Jeg ved ikke, det er som om man ikke rigtig ser værdien i at prioitere den offentlige transport rundt i området. Der er også ændre på busruterne ude hvor vi bor - så hvis jeg skal have en nogenlunde direkte forbindelse til en togstation så jeg kan komme til København er der afgang 1 gang i timen og jeg skal lige cykle 1 km ned til det rigtige stoppested først. Bussen der kører hvor vi bor tager over en halv time til stationen. Og vi bor inden for bygrænsen. Vi har valgt at køre selv - det er dyrt ja - men til gengæld sparer man så ufattelig meget tid og ærgrelse i forhold til at tage tog+bus.
Jep dyrt at køre bil eller mc, og endnu dyre at parkere i indre Kbh med bilen, og tidmæssigt er det kun 18 min jeg spare i tid når togene køre til tiden. Så ja..... Jeg vil nu helst køre med toget og sidde og slappe max af inden jeg skal hjem og hente ungerne : )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu har du fundet ud af det på den hårde måde, men Skåntrafiken har varslet ændringernelang tid. Det skal de gøre, (ved ikke om det er x måneder før eller hvad det er) men det kræver selvfølgelig også at man kigger efter planlagte ændringer. Mener også at jeg har læst om det i Sydsvenskan og årsagen til ændringerne er, at der er for få passagerer på den helt sene afgang mod Ystad, og da Skånetrafiken skal spare penge er de nødt til at skære der hvor der er færrest passagerer. Jeg syntes det er modigt at bo "så langt væk" fra Malmö og så rejse med offentlig transport hver dag og regne med ikke at blive forsinket. Jeg har i 5 år pendlet med toget ml. Ørestad - Trianglen (Malmö C før tunellen var der) og jeg har kun lige akkurat kunne holde det ud. Og det må siges at være en rimelig taknemmelig strækning (ingen togskift osv.).
Ja jeg har lært det på den hårde måde nu : ( Faktisk fungere togene rimeligt godt til dagligt, og nu syntes jeg ikke 60 km er langt fra Kbh at pendle, når togene køre som de skal, kan det gøres på 48 min. Men jeg skal da indrømme at jeg ikke er så flink til at følge med i de svenske nyheder uover hvad såen lige høre om fra radio og tv og skånetrafikkens hjemme orker jeg ikke, bruger til dagligt min skåne App. Den tur du pendler til dagligt er da ingen ting : ) Månen jeg blev lidt klogere, tak for Info.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jep dyrt at køre bil eller mc' date=' og endnu dyre at parkere i indre Kbh med bilen, og tidmæssigt er det kun 18 min jeg spare i tid når togene køre til tiden. Så ja..... Jeg vil nu helst køre med toget og sidde og slappe max af inden jeg skal hjem og hente ungerne : )[/quote'] Det er da gratis at parkere MC :) Er det 18 minutter hver vej? Det er jo 12 timer om måneden hvis du har 5 arbejdsdage - faktisk 6 dage om året. Men ja, det er jo forskelligt og hvis du slapper godt af i toget så kan det bestemt godt være det hele værd. Jeg slapper godt af i bilen, hygger mig med at køre - i modsætning til når jeg en sjælden gang tager toget som jeg virkelig ikke syntes er særlig afslappende. Slet ikke de dage hvor jeg henter min datter og ville være døden nær af stress over ved tanken om risikoen for forsinkede tog...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er 18 min hver vej. Normalt kan jeg ved dagvagt være hjemme og hente børn kl 1610, det syntes jeg er ok. Til gengæld syntes jeg det mega stressende at køre bil el Mc ud af indre kbh i myldertiden, men ok nå man først er på motorvejen. Det ok at køre mc, og gratis parkering ja, men ikke billigt, du får jo ikke billigere broture efter de 16 ture så det er omkring 140 kr om dagen + benzin om måneden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites