Jump to content
Ipkiss

Find lejebolig i Sverige - igen

Recommended Posts

Ja, jeg hænger stadig i DK - men nu skal det være :) Men da jeg har dårligt internet en tid endnu, har jeg brug for al den hjælp jeg kan få. Jeg har kigget på blocket og fundet en enkelt bolig som tillader dyr (har 2 katte) og som opfylder mine øvrige behov, men det er jo ikke meget. Så hvis du kan hjælpe med at finde nogle specifikke annoncer, vil det blive meget værdsat. KRAV: * Husleje inkl. forbrug skal ligge på 4500-5200 DKK * Da jeg skal arbejde i København (ikke hver dag), skal det maks. tage 20 min. at komme til toget, som kører dertil. * 2 katte skal være tilladt. * God mulighed for at installere egen vaskemaskine, hvis der ikke allerede er én. * Indflytning aug/sep. Helst aug! Andre ønsker: * kvadratmeter mindst 55m2. * Lille indskud/depositum et stort plus * Højt til loftet er et plus Jeg kan bedst lide naboer som ikke er vilde med fester eller børn. Men MIN udsøgte musiksmag skal de andre selvfølgelig kunne tåle :laugh: Hvis jeg ikke kan finde en bolig til langtidsleje, vil jeg lede efter en til kortere tid, og så tage den derfra. For vil altså til Sverige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Godt, der var ikke så mange der havde lyst til at leje ejendomsmægler. Måske mere held i boligforummet?
i gamle var der megen trafik herinde, men nu om stunder er den stærkt reduceret, så man nemt overkommer at følge med i alt. Så det bringer dig næppe noget at ændre target. Boliger har der været skrevet rigtig meget om - søg og du ska finde info :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, er i gang, med min skidesløve computer. Al den usuccesfulde boligjagt har åbenbart også gjort at jeg ikke længere kan stave :rolleye: Det går da godt. Kan simpelthen ikke få hemnet til at virke, og blocket er håbløs - ingen svarer. Jeg skal bruge en midlertidig bolig nu. Send pb for at høre mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er også altid noget ledigt i Jakriborg, men næppe inden for dit prisleje: http://www.jakri.se/ledigalagenheter.php Jakriborg har en høj rate af ind- og udflytninger, og mange boliger står tomme i flere måneder. Nabolejligheden til mig har fx været klar til indflytning siden 1. juni, men står stadig tom. Og husdyr er som udgangspunkt ALTID tilladt i lejeboliger i Sverige. Det behøver man ikke spørge om eller gøre ekstra opmærksom på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ser lidt dyrt ud, rammer nok ikke lige 5200 DKK eller under Mon mange af disse så også tillader husdyr, selvom de ikke nødvendigvis er listet som sådan? http://www.blocket.se/bostad/uthyres/lagenheter?q=&is=1&l=0&md=th&ca=23_11&w=1&m=260&m=274&m=282&m=285 Jeg har før kigget på dem som er listet som lejligheder, der tillader husdyr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der er også altid noget ledigt i Jakriborg' date=' men næppe inden for dit prisleje: [url']http://www.jakri.se/ledigalagenheter.php Jakriborg har en høj rate af ind- og udflytninger, og mange boliger står tomme i flere måneder. Nabolejligheden til mig har fx været klar til indflytning siden 1. juni, men står stadig tom. Og husdyr er som udgangspunkt ALTID tilladt i lejeboliger i Sverige. Det behøver man ikke spørge om eller gøre ekstra opmærksom på.
Jakri er begyndt at leje "hotellet" ud på Västra Hamnen - måske det ligger indenfor budgettet, da de nok ikke er så store. Der er havudsigt fra boligen he he

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med havudsigt er ikke så vigtigt for mig ;-) Jeg har boet tæt ved vandet før, og det var ikke nogen vild oplevelse. Det var lige ved nogle meget fancy lejligheder ved havnen, som man heller ikke kunne udleje. Jeg boede selv i noget mere jordnært, men havde da fornøjelsen af det fine havvand alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jakri er begyndt at leje "hotellet" ud på Västra Hamnen - måske det ligger indenfor budgettet' date=' da de nok ikke er så store. Der er havudsigt fra boligen he he[/quote'] Hvor finder man i øvrigt en liste over ledige lejligheder i Västra Hamnen? Og Jakris "hotel" står i hvert fald ikke anført på Jakris egen hjemmeside.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det ser lidt dyrt ud, rammer nok ikke lige 5200 DKK eller under Mon mange af disse så også tillader husdyr, selvom de ikke nødvendigvis er listet som sådan? http://www.blocket.se/bostad/uthyres/lagenheter?q=&is=1&l=0&md=th&ca=23_11&w=1&m=260&m=274&m=282&m=285 Jeg har før kigget på dem som er listet som lejligheder, der tillader husdyr.
Der kan være forskel på första hands-kontrakt og andra hands-kontrakt og kravene i den forbindelse. Dem, som fremlejer for en kortere periode, ønsker nok ikke den slitage, husdyr kan forårsage, mens boligselskaber, som udlejer första hand, ikke stiller den slags krav, da reglerne og praksis i Sverige er tydelig: Husdyr er som udgangspunkt altid tilladt. Det skal stå i kontrakten, hvis husdyr mod normalt ikke er tilladt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du i øvrigt overvejet at være inneboende? Altså at søge bare et værelse eller en mindre del af en lejlighed? For så er det i højere grad kemien mellem dig og udlejer (og dit husdyr), som er afgørende, og så burde det i hvert fald være muligt med kort varsel at finde noget inden for dit prisleje. Udlejer har så som oftest også internet og tv-kanaler inkluderet i huslejen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har du i øvrigt overvejet at være inneboende? Altså at søge bare et værelse eller en mindre del af en lejlighed? For så er det i højere grad kemien mellem dig og udlejer (og dit husdyr)' date=' som er afgørende, og så burde det i hvert fald være muligt med kort varsel at finde noget inden for dit prisleje. Udlejer har så som oftest også internet og tv-kanaler inkluderet i huslejen.[/quote'] Ja, jeg har skrevet på nogle stykker på blocket, men har ikke fået svar. Jeg vil meget gerne have en mindre del af en lejlighed - bare et sted hvor der er plads til mig og kattene, på en fornuftig måde :-) Og med internet. TV skal jeg ikke bruge, men fint nok hvis det er der. Noget som jeg kan indflytte i straks, så jeg kan være i Sverige mens jeg søger efter noget mere blivende. Og kan altså ikke få hemnet til at virke. Jeg får alle mulige underlige hits når jeg søger, som jeg ikke har søgt efter. Andre sider end blocket som kan anbefales når jeg søger noget midlertidigt, f.eks. innboende? For som du siger, så kan jeg måske hurtigere få en bolig hvis jeg bor sammen med nogen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har kigget på blocket og fundet en enkelt bolig som tillader dyr (har 2 katte) og som opfylder mine øvrige behov, men det er jo ikke meget. * Husleje inkl. forbrug skal ligge på 4500-5200 DKK * Da jeg skal arbejde i København (ikke hver dag), skal det maks. tage 20 min. at komme til toget, som kører dertil. * 2 katte skal være tilladt. * God mulighed for at installere egen vaskemaskine, hvis der ikke allerede er én. * Indflytning aug/sep. Helst aug! Andre ønsker: * kvadratmeter mindst 55m2. * Lille indskud/depositum et stort plus * Højt til loftet er et plus
Anledningen till att du inte hittat något är nog för att det inte finns. De kraven är nästan omöjliga att uppfylla. Tvättmaskiner finns dock alltid i gemensam tvättstuga, "møntvask" är ett okänt begrepp i Sverige. Husdjur har jag aldrig hört skulle vara ett problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites