jacobe 10 Anmeld indhold Skrevet July 29, 2013 Lad mig lige forklare overskriften nærmere. I nær fremtid flytter vi tilbage til DK. Jeg har en gammel bil stående, som jeg ellers hyggede mig med at skrue på, men den har jeg ikke tænkt mig at tage med hjem til DK (importere) pga. afgiften. Men.... da den er mere værd for mig, end jeg kan få for den ved salg i SE, og den simpelthen er for god til at skrotte, tænker jeg: er der nogen problemer i at afmelde den helt i SE og tage den med til DK uden officielt at importere den (den skal jo ikke indregistreres) og bruge den som reservedelsbil? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2013 En af mine brødre ville købe en bil i Sverige, som reservedele, til at have stående i DK. Kunne lade sig gøre ved at eksportere den, som reservedele, så det kan sagtens lade sig gøre ,-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2013 OK, cool, men skal den så stadig "importeres" i DK som reservedele, eller bare eksporteres officielt ud af SE? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2013 OK' date=' cool, men skal den så stadig "importeres" i DK som reservedele, eller bare eksporteres officielt ud af SE?[/quote'] Hvis der er plader på bilen, ska den udføres ved at indsende pladerne mv. (se vejledning på Transportstyrelsens web - export af bil) - (no problem) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites