Jump to content
jacobe

At søge job i lufthavnen anno 2013

Recommended Posts

Det er efterhånden længe siden at vi har snakkket jobs i lufthavnen (CPH), så jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvordan landet ligger anno 2013 fra dem, som rent faktisk arbejder der. Jeg er kommet i en situation, hvor jeg ikke længere kan leve af at være selvstændig, og er nødt til at supplere med noget andet. Jeg har ingen decideret uddannelse og kigger derfor efter noget ufaglært arbejde (også andre steder) men forestiller mig at lufthavnen ville være et godt sted at lægge billet ind. Jeg har naturligvis været inde og kigge på cph.dk, men umiddelbart synes jeg kun man kan søge uopfordret i to afdelinger: security og rengøring. Jeg ville såmænd ikke have noget imod at gøre rent i lufthavnen, men for at få et deltidsjob som weekendafløser kræver de "3-5 års erfaring med erhversrengøring" samt "solid erfaring med kundeservice"...?! Det undrer mig lidt, da de mennesker jeg selv ser gå rundt derude ærligt talt ikke ligefrem ligner folk med den slags baggrund! Som securitymedarbejder er der et "ønske om en mellemlang uddannelse indenfor håndværk eller service". Er det bare noget de skriver? Eller er det virkeligt så svært at få foden indenfor i CPH?? Da jeg har erhvervskørekort til bus kunne jeg synes det var meget hyggeligt at køre rundt med passagerbusserne mellem terminalerne og til og fra flyene, men jeg kan slet ikke gennemskue, hvordan man søger et sådant job, udover at oprette en jobagent, hvilket jeg har gjort. Men er det eneste vej frem? Gode råd og erfaringer modtages med kyshånd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal finde virksomhederne direkte. Som fx SAS handling/cleaning, Novia, Sodexo, CFS osv. Ved Novia lige har ansat rigtig mange folk og umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om nogen som der står og mangler lige nu. Security er under CPH og er inddelt i 2 afd. Visiteringen og "politi folkene" visiteringen tror jeg kræver noget udover en bizar lyst til at røre ved en masse mennesker.... Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan oprette en jobagent på et job i CPH...som du selv nævner feks. busservice Det ville jeg nok gøre Derudover kan du altid lægge en ansøgning hos Novia, hvis du ikke har noget imod lidt hårdere fysisk arbejde. Jeg er selv i Novia og da jeg søgte var jeg inde på www.novia.aero og her har de et ansøgningsskema man skal udfylde og sende til dem. Det er korrekt som BS siger...her før sommeren blev der ansat ca. 70 mand (dog som sommerfugle, men med henblik på at nogle af dem bliver fastansat) De ansætter stort set hvert forår for at kunne dække sommertrafikken ind, så det ville være en mulighed for dig. Det er ufaglært arbejde, men giver en ganske pæn løn :) og der er som regel masser af timer at få fat i. Specielt hvis man bliver fastansat. Noget de dog går meget op i, er fravær, så hvis du tit har børn syge eller selv er syg, ville jeg nok ikke søge hos dem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites