ronny85 10 Anmeld indhold Skrevet July 19, 2013 Hej Jeg har lige fået min regning fra landskrona energi på 450kr. Jeg skrev til dem, at jeg har været på ferie, men så skrev de, at alene juni mdr lå jeg på 217 kWh. Er der ikkenoget galt? Kun mit køleskab køre Udpluk af mail Hej Din faktura är rätt. Det är förbrukningen för juni månad 2013. Du har förbrukat 217 kwh under månaden. Ser på din faktura att du inte har gjort något avtal med elhandel i Landskrona utan har ett tillvidare pris,. På 76 öre /kwh. Kontakta Elhandel i Landskrona 0418-12444 och skriv ett avtal du kommer o få ett mycket bättre pris, eller kontakta någon annan elhandlare. Alla elhandlare som finns ute på marknaden finns under www.elpriskollen.se.. Har du Elhandel i Landskrona som din leverantör får du din faktura varje månad. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2013 Hvis det kun er dit køleskab som kører lyder 217 kWh som månedsforbrug klart i overkanten. Der må være noget udover det som bruger strøm - eller også er køleskabet defekt. Prøv engang at slukke for køleskabet og se så på din måler om der stadig er noget som bruger strøm. 217 kWh på en måned svarer til et konstant forbrug på 300 watt - og et normalt køleskab bruger vel max 100 watt når kompressoren kører. Mit bud er, at der er noget andet. Gulvvarme måske? Og så bør du tegne aftale om el leverance - det er alt for dyrt at køre på tillvidare pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2013 Jeg har et gammelt køleskab, wifi modem, og plasma fladskærm, står på standby. Har det meget at sige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 19, 2013 Nej det burde altså ikke kunne få forbruget helt derop... Prøv engang at finde mærkaten i køleskabet som specificerer modelnummer mv - der bør også stå noget omkring hvor meget effekt det bruger. Det er opgivet i enten W/Watt eller VA. Jeg ved ikke hvor meget wifi modem og fladskærm på standby bruger, men det er næppe noget der ligefrem vælter budgettet. Men for at komme det nærmere må du i gang med at notere målertal ned samme tid hver dag, og så prøve med at slukke for ting når du fx ikke er hjemme, for at se hvad det gør af forskel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2013 Kan være naboen der lige har koblet sig op ,-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 20, 2013 Nu skal man jo ikke tro på alt hvad de der el-selskaber mener at have ret i. Dog er nogle tilfælde mere ekstreme end andre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2013 http://www.aeservice.nu/elspar/happforb.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret July 21, 2013 Hvis du vil gå på opdagelse med hensyn til hvilket apparat, som er "stømtyven", så kan en lille billig watt-måler være til hjælp: http://www.clasohlson.com/se/Elenergim%C3%A4tare/Pr362897000 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites