Jump to content
Igelkottar

Brugt bilhandel privat

Recommended Posts

Hej, nogen der har lidt fif da jeg skal til at handle bil privat på blocket ? Vi har handlet prisen på plads, men bilen er ikke synet og har ikke været det noget tid. Går det at køre den hjem når bilen er afmeldt og hvad med købs garanti når der handles privat ? Da det er en ældre dieselvogn kan der jo være lidt med motor gearkasse, men den køre fint og ryger ikke hverken blåt eller sort og ifølge ejer bruger den heller ikke olie. Mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Afmeldt bil må køres til og fra værksted samt til synshal. Og kun hvis den er forsikret. Ved ikke om du må køre den hjem i forbindelse med køb. Men hvis du har forsikret den så ville jeg nok bare tage chancen og så spille dum hvis jeg blev stoppet. Garanti ved privatsalg er altid lidt tricky. I skal samme. Udfylde en varedeklaration på bilen. Hent den evt sammen med slutseddel på Blocket. I denne noteres alle fejl og mangler, men også hvad der menes at være i fin stand. Skulle der vise sig at være fejl på noget af det sælger har noteret som værende i fin stand så kan du måske gøre krav mod ham. Men med en bil der ikke er synet og er afmeldt tror jeg dine chancer er meget små. Bonus pater er ikke i dit favør i dette tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Evt få en mekaniker du har tillid til til at gå bilen igennem inden du køber den? Det er altid nemmere for køber at få justeret prisen osv FØR pengene er betalt end efter. Hvis sælger er privatperson så ved han jo som sådan *intet* om biler, og så det skal være ret åbenlyst at han har handlet i ond tro hvis der skal være noget at komme efter bagefter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites