Igelkottar 11 Anmeld indhold Skrevet July 14, 2013 Hej, nogen der har lidt fif da jeg skal til at handle bil privat på blocket ? Vi har handlet prisen på plads, men bilen er ikke synet og har ikke været det noget tid. Går det at køre den hjem når bilen er afmeldt og hvad med købs garanti når der handles privat ? Da det er en ældre dieselvogn kan der jo være lidt med motor gearkasse, men den køre fint og ryger ikke hverken blåt eller sort og ifølge ejer bruger den heller ikke olie. Mvh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2013 Afmeldt bil må køres til og fra værksted samt til synshal. Og kun hvis den er forsikret. Ved ikke om du må køre den hjem i forbindelse med køb. Men hvis du har forsikret den så ville jeg nok bare tage chancen og så spille dum hvis jeg blev stoppet. Garanti ved privatsalg er altid lidt tricky. I skal samme. Udfylde en varedeklaration på bilen. Hent den evt sammen med slutseddel på Blocket. I denne noteres alle fejl og mangler, men også hvad der menes at være i fin stand. Skulle der vise sig at være fejl på noget af det sælger har noteret som værende i fin stand så kan du måske gøre krav mod ham. Men med en bil der ikke er synet og er afmeldt tror jeg dine chancer er meget små. Bonus pater er ikke i dit favør i dette tilfælde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2013 Super tak for din Info. Den med slutseddel fra blocket vil jeg helt sikkert bruge : ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2013 Evt få en mekaniker du har tillid til til at gå bilen igennem inden du køber den? Det er altid nemmere for køber at få justeret prisen osv FØR pengene er betalt end efter. Hvis sælger er privatperson så ved han jo som sådan *intet* om biler, og så det skal være ret åbenlyst at han har handlet i ond tro hvis der skal være noget at komme efter bagefter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 15, 2013 Såfremt bilen er avställd/ej synet må den kun køres til og fra værksted/besiktningshal... Og spille dum ville jeg ikke satse på for teoretisk set kan forsikringen nægte at dække eventuelle skader = dyrt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites