Jump to content
olek

Nogen her som kender reglerne på den svenske arbejdsløshedskasse .

Recommended Posts

Er der nogen her som kender reglerne på den svenske arbejdsløshedskasse . 1. Hvor længe kan man være på dagpenge ? 2. Blir man berørt når man har en bostadsret ,og har ingen lån i den ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

1. I princippet kan du jo være på svenske dagpenge til evig tid, for når dagpengeretten ophører (tidspunkt kan være forskelligt efter, om man har barn eller ej), så overgår man blot til det, som kaldes aktivitetsstöd. 2. Din bostadsrätt har ingen betydning i forhold til dagpenge. Det kan kun have betydning, hvis du ender med at måtte søge om socialhjælp hos kommunen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1. I princippet kan du jo være på svenske dagpenge til evig tid, for når dagpengeretten ophører (tidspunkt kan være forskelligt efter, om man har barn eller ej), så overgår man blot til det, som kaldes aktivitetsstöd.
Det gælder da så vidt jeg ved kun hvis du videreuddanner dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke lige frem uddannelse' date=' men man bliver indskrevet på et voksen dagis hvor man skal underholde sig i löbet af dagen. Bare afbrudt af at läre at skrive ansögninger: [url']http://www.forsakringskassan.se/privatpers/funktionsnedsattning/aktivitetsstod
Hmm, funktionsnedsättning... Det lyder lidt som om de anser langtidsledige for handicappede ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis du læser det komplette link til Försäkringskassans hjemmeside er det sorteret under funktionsnedsättning ;)
Jeg ser bare dette: Om du är ung med funktionsnedsättning Om du är ung med en funktionsnedsättning och har deltagit i ett program i 12 månader har du rätt till aktivitetsstöd med lägst 475 kronor per dag om du deltar i ett program på heltid. Läs mer om funktionsnedsättning och program på www.arbetsformedlingen.se. Men mon ikke det er fordi der er specielle regler for folk der har det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg ser bare dette: Om du är ung med funktionsnedsättning Om du är ung med en funktionsnedsättning och har deltagit i ett program i 12 månader har du rätt till aktivitetsstöd med lägst 475 kronor per dag om du deltar i ett program på heltid. Läs mer om funktionsnedsättning och program på www.arbetsformedlingen.se. Men mon ikke det er fordi der er specielle regler for folk der har det?
Jeg fik ikke formuleret mig selv korrekt... Selve URL'en sorterer det under funktionsnedsättning:
www.forsakringskassan.se/privatpers/[B]funktionsnedsattning[/B]/aktivitetsstod

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites