olek 0 Anmeld indhold Skrevet July 9, 2013 Er der nogen her som kender reglerne på den svenske arbejdsløshedskasse . 1. Hvor længe kan man være på dagpenge ? 2. Blir man berørt når man har en bostadsret ,og har ingen lån i den ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2013 1. I princippet kan du jo være på svenske dagpenge til evig tid, for når dagpengeretten ophører (tidspunkt kan være forskelligt efter, om man har barn eller ej), så overgår man blot til det, som kaldes aktivitetsstöd. 2. Din bostadsrätt har ingen betydning i forhold til dagpenge. Det kan kun have betydning, hvis du ender med at måtte søge om socialhjælp hos kommunen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 10, 2013 1. I princippet kan du jo være på svenske dagpenge til evig tid, for når dagpengeretten ophører (tidspunkt kan være forskelligt efter, om man har barn eller ej), så overgår man blot til det, som kaldes aktivitetsstöd. Det gælder da så vidt jeg ved kun hvis du videreuddanner dig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2013 Det gælder da så vidt jeg ved kun hvis du videreuddanner dig? Ikke lige frem uddannelse, men man bliver indskrevet på et voksen dagis hvor man skal underholde sig i löbet af dagen. Bare afbrudt af at läre at skrive ansögninger: http://www.forsakringskassan.se/privatpers/funktionsnedsattning/aktivitetsstod Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2013 Ikke lige frem uddannelse' date=' men man bliver indskrevet på et voksen dagis hvor man skal underholde sig i löbet af dagen. Bare afbrudt af at läre at skrive ansögninger: [url']http://www.forsakringskassan.se/privatpers/funktionsnedsattning/aktivitetsstod Hmm, funktionsnedsättning... Det lyder lidt som om de anser langtidsledige for handicappede ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2013 Hmm' date=' funktionsnedsättning... Det lyder lidt som om de anser langtidsledige for handicappede ;)[/quote'] Hvor står der noget med funktionsnedsättning? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2013 Hvor står der noget med funktionsnedsättning? Hvis du læser det komplette link til Försäkringskassans hjemmeside er det sorteret under funktionsnedsättning ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2013 Hvis du læser det komplette link til Försäkringskassans hjemmeside er det sorteret under funktionsnedsättning ;) Jeg ser bare dette: Om du är ung med funktionsnedsättning Om du är ung med en funktionsnedsättning och har deltagit i ett program i 12 månader har du rätt till aktivitetsstöd med lägst 475 kronor per dag om du deltar i ett program på heltid. Läs mer om funktionsnedsättning och program på www.arbetsformedlingen.se. Men mon ikke det er fordi der er specielle regler for folk der har det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 11, 2013 Jeg ser bare dette: Om du är ung med funktionsnedsättning Om du är ung med en funktionsnedsättning och har deltagit i ett program i 12 månader har du rätt till aktivitetsstöd med lägst 475 kronor per dag om du deltar i ett program på heltid. Läs mer om funktionsnedsättning och program på www.arbetsformedlingen.se. Men mon ikke det er fordi der er specielle regler for folk der har det? Jeg fik ikke formuleret mig selv korrekt... Selve URL'en sorterer det under funktionsnedsättning: www.forsakringskassan.se/privatpers/[B]funktionsnedsattning[/B]/aktivitetsstod Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
olek 0 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2013 Fandt denne artikel vedr bostadsrätt ! http://www.sydsvenskan.se/malmo/bostadsratt-inget-hinder/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2013 Det är skillnad på a-kassa och socialbidrag. Vilket pratar vi om? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites