HillSurfer 14 Anmeld indhold Skrevet July 6, 2013 Hej folkens Nu går den ikke længere. Vi bliver sku nød til at få en bil nu. Vi har ikke haft bil det sidste halve år og det er næsten ikke til at undvære. Jeg fortsætter med at tage toget til DK da jeg har ondt i røven over prisen på Øresundsbroen. Derfor skal bilen kun bruges til småture og enkelte ture til jylland engang i mellem. Vi ønsker ikke at bruge mere end 50.000 og vi forventer egentlig at få noget langt billigere. Jeg synes dog at brugtpriserne her i sverige er alt for dyre, så jeg har kigget andre steder hen. Min første tanke var egentlig bare at købe noget peugeot stationcar som kan fås til billig penge brugt og som virker til at være billige i drift. Jeg går dog også og lejer med tanken om at købe noget lidt mere "sjovt" når nu vi endelig har chancen for at få mere bil for mindre penge. Hvis jeg tilsidesætter min økonomiske fornuft så falder tankerne hurtigt på biler som: BMW 320 Touring Mitshubishi Outlander Nissan Murano Jeg har altid godt kunne tænke mig en stor SUV/Crossover. Dog ved jeg at de ikke kører langt på literen. Ved nogen her om værkstedregningerne på disse biler markant dyrere end de franske og koreanske modparter? Når jeg lister netop disse biler er det fordi jeg har fundet nogle supergode priser på netop dem. Jeg er egentlig ikke gift med noget mærke, jeg vil bare have en bil med plads, en nogenlunde samlet økonomi og så vil jeg rigtigt gerne have en bil man kan køre med et smil på læben. Så det jeg egentlig går og funderer på skal jeg vælge med fornuften eller skal jeg tillade mig selv lidt luksus? Al input er velkommen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2013 Bmw er ikke så dyr i dele, men hvis du kører den på aut. værksted så koster det kassen. Holdbarhed er dig væsentlig bedre en Peugeot. Hold dig fra Mitsubishi. Dyr i dele og den skal bruge en del af dem. Nissan kommer lidt an på model og jeg har ingen erfaring med Murano. Jeg vil klart foreslå BMW'en. Lækker køremaskine. Måske en 5-serie istedet. Forvent ca 12-15km/l alt efter alder. SUV og lignende i benziner skal du ikke regne med mere end 8-10km/l Hvis du ikke skal pendle skal du holde dig fra diesel. Besparelsen i afgift kan sponsorere en del benzin og en diesel har ikke godt af de korte ture. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret July 6, 2013 Jeg er ikke så sikker på, at jeg ville vælge en BMW i den prisklasse - jeg er jo ellers stor tilhænger af mærket. Istedet ville jeg overveje en Volvo 850 / V70, hvis jeg var dig. Ruststabil og driftsikker som bare fan (kører enormt mange km uden problemer med motor), og så er der jo et kæmpe stort udvalg her i Sverige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2013 Jeg er ikke så sikker på' date=' at jeg ville vælge en BMW i den prisklasse - jeg er jo ellers stor tilhænger af mærket. Istedet ville jeg overveje en Volvo 850 / V70, hvis jeg var dig. Ruststabil og driftsikker som bare fan (kører enormt mange km uden problemer med motor), og så er der jo et kæmpe stort udvalg her i Sverige...[/quote'] En V70 er bestemt heller ikke noget dårligt bud. Hvis man er til Volvo. Det er jeg personligt ikke. Skal du ha en BMW i den prisklasse vil jeg give Kvalm ret i at du skal træde varsomt. Mange af dem har ikke været behandlet pænt. Men finder du en der har (fuld service og ikke eget af en under 25) så har du en rigtig lækker bil der sagtens klarer de samme km som en V70. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret July 7, 2013 Denne kunne være et godt bud: http://www.blocket.se/vi/47915094.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites