Jump to content
Andosa

Firmabil og arbejde i Danmark, bo i Sverige?

Recommended Posts

Hej. Jeg har prøvet at finde ud af om man som Svensk borger må have en Dansk firmabil med hjem til Sverige. Jeg har nemlig fast firmabil da jeg har vagtordning hvor jeg arbejder, men hvis jeg så flytter til sverige, må jeg så have firmabilen med hjem til Sverige? Mvh. Kim Andersen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det må du gerne. Det er kun i DK med de mega høje afgifter der er på biler' date=' at man er nødt til at begrænse den slags.[/quote'] Der gælder helt de samme regler for kørsel med bilen i Sverige som i Danmark, så dén kommentar forstår jeg ikke lige? Du må ikke sætte bagsæder i bilen på gule plader. Du må ikke køre på containerpladsen i bilen, hvis momsen er afløftet - OG så videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der gælder helt de samme regler for kørsel med bilen i Sverige som i Danmark, så dén kommentar forstår jeg ikke lige? Du må ikke sætte bagsæder i bilen på gule plader. Du må ikke køre på containerpladsen i bilen, hvis momsen er afløftet - OG så videre.
Men polisen står ikke og forsøger at knalde dig for det ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske jeg misforstod. Jeg læste "firmabil" som om at der var råderet over bilen også til privat kørsel. Hvad gulplade biler angår som ikke er reg. til privat kørsel skal jeg ikke gøre mig klog. Hvor du hvis du er ansat i et Svensk firma men bor fast i Danmark og har svensk firmabil (som förmånsbil) - vist ikke må køre køre i bilen i Danmark når du skal på søndagstur :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den må du gerne lige forklare samt underbygge
Der er talrige eksempler på (læs FDM's blad: Motor), at danske bilister er blevet stoppet i Tyskland for at køre ulovligt i danske biler på gule plader. Både privatkørsel i biler, hvor momsen er løftet af - eller gulepladebiler, hvor de har sat bagsæder i (manglende sikkerhedsseler iøvrigt) - eller "busser" uden det rette udstyr. Det tyske politi - især i Nordtyskland - er meget opmærksom på de danske regler. Jeg tager aldrig en firmabil af den slags hjem til Malmö - selvom jeg har muligheden flere gange om ugen - jeg skal ikke nyde noget. En vagtordning er normal gyldig grund, og jeg ville i så fald aftale det med SKAT. Man ka iøvrigt se i pendlertrafikken, at rigtig mange kører i danske biler af den slags, hvor momsen ikke er betalt...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, Beskatningen af bilen er et "lokalt" spørgsmål. Andre lande er totalt ligeglade med hvordan hvordan den er beskattet i Danmark, om momsen er løftet osv., så lad være med at male fanden på skærmen. Dog kan der være et forsikrings problem om der skulle ske en ulykke. @ kvalm, tro ikke på alt du læser, selv hos FDM

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites