Jump to content
thejokersdk

Nye bekendte/nyt netværk Hässleholm?

Recommended Posts

Min kone og jeg bor fast i Hästveda i Hässleholm kommune. Vi har boet her i 5 år fast, men idet vi begge arbejder i Danmark, så er svært at få nye relationer op at stå. Derfor ville det være cool om der var andre i Hässleholm området der også kunne være interesserede i at mødes. Vi er 40 og 36 år, gift i 8 år, bor i et efterisoleret fritidshus på en 2200m2 torp. Vi har ingen børn, men vi har en lalleglad hanhund (Broholmer) på 10 måneder (som vi dog ikke betragter som et barn, eller erstatning herfor :laugh:). Jeg laver en del snedkeriarbejde og gør-det-selv, og har et ret veludbygget værksted, hvor det meste træ og metalarbejde kan laves, så det må siges at være et stort interesseområde for mig. Jeg var certificeret Photoshop Expert op til CS3, har et ældre Canon 5D fullframe kamera og hele "strobist" gearet, som jeg engang bruge flittigt. Jeg har dog haft så meget vedlighold på huset, at det er et stykke tid siden jeg fordybede mig i foto, men det kunne jo komme igen. Vi har et par gummibåde, 15 HK motorer, samt en lille elmotor til stille hyggesejlads på den lokale sø, som vi hygger os med. Vi synes begge det er enormt hyggeligt at have hunden med til et sted hvor han kan løbe frit, og få en kop kaffe med andre hundeejere. Ikke noget agility og lange gåture (for det er Broholmere ikke så gode til), men lidt klikkertræning kan vi godt klare. Vi interesserer os ikke for store biler, og kører i Peugeot Partner og VW transporter T4 :). Langt på literen og praktisk er hovedsagen. Min kone er Sygeplejerske, og jeg er musiker (guitar og sang), og en af grundene til at flytte til Sverige var at vi kunne arbejde mindre, så vi havde mere tid sammen, i stedet for at ræse rundt. Som en sidste ting skal det nævnes at vi begge er ret venstreorienterede. Vi er ikke hippier, og har da både knækket hvid på væggene, fladskærm og smartphones. Men vi må sande at vi ikke går så godt i spænd med ultra liberalister, småracister og folk der mener at dovne arbejdsløse er grunden til at vi betaler for meget i skat. Dette er ikke et oplæg til en større debat, for folk må mene hvad de vil, men skal vi mødes, så er det måske bedst lige at fortælle hvor vi står :). Hvis dette er skrevet i det forkerte forum, så beklager jeg - kunne ikke finde ud af et logisk sted dette skulle skrives

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som en sidste ting skal det nævnes at vi begge er ret venstreorienterede. Vi er ikke hippier, og har da både knækket hvid på væggene, fladskærm og smartphones. Men vi må sande at vi ikke går så godt i spænd med ultra liberalister, småracister og folk der mener at dovne arbejdsløse er grunden til at vi betaler for meget i skat. Dette er ikke et oplæg til en større debat, for folk må mene hvad de vil, men skal vi mødes, så er det måske bedst lige at fortælle hvor vi står :).
Det var sgu meget godt, at du lige fik skrevet det her... for jeg har det altid med at pisse venstreorienterede godt og grundig af. Det er uanset om man snakker om Jagtvej eller om hvorvidt gardinerne skal trækkes for eller fra. Ellers er jeg i øvrigt ret åben overfor nye bekendtskaber... Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det var sgu meget godt, at du lige fik skrevet det her... for jeg har det altid med at pisse venstreorienterede godt og grundig af. Det er uanset om man snakker om Jagtvej eller om hvorvidt gardinerne skal trækkes for eller fra. Vh, Lars.
Lige præcis der røg jeg også af :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom hos de fleste udvandrere i verden, er der også herinde en tendens til at fastholde selv den mest håbløst forældede kulturidentitet, det er som om at de strenge skånske isvintre, skiturene til ICA og de "mange" kilometer til fædrelandet gør at wienerbrød, leverpostej og den danske nationalisme bli´r mere uundværlig.. Mere rigtig.. Stærkere.. Altså, ultranationalisme/liberalisme trives bedst under amputerede forhold.. Dvs. i det "fremmede", hos de der udlændinge og under benhårdt konsensus-diktatur :D Ku ik la´ vær ;) Men velkommen til da! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites