larscph 18 Anmeld indhold Skrevet June 9, 2013 Er der nogen som har personlig erfaring med og kan anbefale et firma som udfører service på IVT varmeanlæg? Ventilatoren i min luft/vand varmepumpe er slidt og den har en tendens til ikke at starte - så den skal skiftes. Og jeg gider helst ikke et eller andet svindel firma som overfakturerer og ikke ved hvad de laver (ja.. dårlig erfaring med VVS firma sidste år). Nogen som er gode og som ikke tager en milliard i arbejdsløn? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2013 Det er kun IVT der kan lave service på dem. Så du ringer bare til dem. Af samme årsag vi fravalgte IVT Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2013 Det findes da flere som er autoriserede ser det ud til... http://www.ivtcentermalmo.se/service http://www.energitjanst.nu/ Var bare to jeg fandt ved en hurtig tur på Google... Men risikoen for at deres priser er aligned findes selvfølgelig. Det lykkes mig faktisk for et par år siden at købe en skifte ventil løst så jeg selv kunne montere den (det var ventilen som skifter mellem om den producerer varmt vand eller radiatorvarme). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 9, 2013 Hmm - det ser vist ud til at det er det samme. Nu har jeg bare skrevet og spurgt om en pris UDEN jourservice (det koster lige en bagatel af 1.600 i tillæg)... Så bliver det spændende hvad sådan en slidt fläkt kan koste at få skiftet!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2013 Hold nu op - en ting er at så er monopol agtigt med hvem der kan lave service. Serviceniveauet hos de dér Energitjanst som så kan udføre servicen er da så man tror det er løgn. Jeg hørte aldrig tilbage fra dem efter at have submitted den kontakt formular så nu ringede jeg til dem i går. Hende der passede telefonen kunne ikke booke mig en tid for de havde meget travlt(!) men hun kunne ringe når hun vidste hvornår de havde mulighed for at komme. Så var hun ved at lægge på uden at på hverken adresse eller telefonnummer som jeg kunne kontaktes på(!!). Nå det fik hun så. Så spurgte jeg hvornår sådan jeg kunne forvente hun ringede. Først havde hun ingen anelse. Men så denne eller næste uge. SUK altså... Det var da så bare én rigtig rigtig rigtig god grund til at holde sig langt væk fra IVTs produkter fremover! :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2013 Beklager at du står med den lort men glad for at få bekræftet sit fravalg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2013 Yes - og til mit forsvar er IVT anlægget så ikke mit valg. "Det var her bare". Glad for at det er udstyret med varmepatron dog - så jeg har som sådan ikke travlt. Det minder vel mest af alt om K.T.A.S. anno 1978 med det serviceniveau! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2013 Jeg har - som jeg frygtede/forventede - intet hørt fra IVT No 1 / Energitjänst... Til gengæld fandt jeg de her http://www.klimatkontroll.se hvor jeg fik fat i en venlig mand som var på vej på kontoret i bilen. Han mente godt de kunne finde en tid og komme og se på det - ja de fikser IVT anlæg, OG han ville ringe tilbage inden for 1 time når han var retur på kontoret og havde booknings-bogen ved hånden. Så.. Let's hope det er bedre.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2013 Jeg har - som jeg frygtede/forventede - intet hørt fra IVT No 1 / Energitjänst... Til gengæld fandt jeg de her http://www.klimatkontroll.se hvor jeg fik fat i en venlig mand som var på vej på kontoret i bilen. Han mente godt de kunne finde en tid og komme og se på det - ja de fikser IVT anlæg, OG han ville ringe tilbage inden for 1 time når han var retur på kontoret og havde booknings-bogen ved hånden. Så.. Let's hope det er bedre.... Det var dem der installerede mit nye set up, det fungerede fint. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2013 Indtil videre mange 100 procent bedre... Han ringede tilbage som lovet og har nu aftalt at der kommer en og ser på sagerne på tirsdag i næste uge :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2013 Indtil videre mange 100 procent bedre... Han ringede tilbage som lovet og har nu aftalt at der kommer en og ser på sagerne på tirsdag i næste uge :) Så helt så lukkede/monopoliserede er IVT alligevel ikke. Flabet af den anden slet ikke at ringe tilbage! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2013 Heldigvis da :) Og totalt uacceptabel opførsel - dem kontakter jeg aldrig igen med mindre det skulle være tvingende nødvendigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2013 Nu har KlimatKontroll været her - han var 20 minutter forsinket ift aftalt tid men ringede inden han skulle have været her for at sige han var forsinket. Kiggede på varmepumpen og konstaterede at det nok var startrelæ'et til ventilatoren som var slidt. Han tog det defekte med sig og regnede med at komme i eftermiddag - men ringede så 30 minutter senere at nu havde han fundet et nyt. Det har han så lige været og skifte nu og ventilatoren kan nu igen starte selv. Nu har jeg så ikke set regningen så venter lige med at anbefale dem indtil der - men han har været her max 1 time. Og servicen fra ham fyren der var her kan jeg kun sige positive ting om. Så alt andet lige et meget bedre bud end IVT #1 !!! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2013 Meget positivt at høre. Tak for info. Husk at der sikkert også kommer 1 times kørsel på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2013 Yes - jeg er godt klar over det med kørsel... :) Men det går nok - speciel nu da det kun var et relæ der skulle skiftes og ikke hele blæseren :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2013 Hej, her går i ikke galt i byen, dansk firma som ved hvad det handler om. Sikker på de kan logges til skåne. http://www.naturvarmecity.dk/ivt-center Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2013 Det kan de helt sikkert - men at få et firma over broen for et job der tager en time... Det tror jeg næppe kan betale sig :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2013 Nu var ligesåmeget Info til andre som kunne få brug god IVT service : ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret October 8, 2013 Meget positivt at høre. Tak for info. Husk at der sikkert også kommer 1 times kørsel på. Så kom regningen endelig... Med en undskyldning over den sene fakturering - de har åbenbart haft problemer med deres nye økonomi system. Regningen lyder på 2 timer á 596+moms, 25 km á 8+moms, reservedel 169+moms. Samlet DKK 1.951. Alt i alt helt fair. Ærger mig kun over at jeg ikke selv havde tænkt over kondensatoren i ventilator motoren - det var den som var død - og den kunne jeg jo snildt selv skifte. Nå - men så er der da lidt til håndværker fradraget i år også - mon ikke vedligehold af varmesystemet må trækkes fra? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites