Bon3 10 Anmeld indhold Skrevet June 5, 2013 Nogle der ved om den kommer igen? De burde gøre den permanent! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2013 Hvad er det....? Jeg syntes bare de skal sænke prisen for os som kører over hver eneste dag..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2013 Jeg syntes bare de skal sænke prisen for os som kører over hver eneste dag.....+1! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2013 Smuttursrabatten giver anledning til nogen besynderlige logiske modsætninger, når man har en arbejdsgiverbetalt brobizz. Jeg har en arbejdsgiverbetalt brobizz og det er aftalt at jeg skal betale mine private ture selv, da man ellers får problemer med Skat, fordi ens arbejdsgiver ikke må finansiere ens private ture, hvis bizzen skal være skattefri. I praksis løses det ved at jeg efterfølgende trækkes over min lønseddel for eventuelle private ture. Men hvordan regner man lige prisen ud på de ture, hvis man fik smuttursrabat??. Fx sidste måned kørte jeg 46 ture i alt, men nåede at få smutturs rabatten 2 gange på de 4 private overfarter jeg kørte. Den samlede pris på de 46 ture blev dermed 84 kroner MINDRE end hvis jeg kun havde kørt 42 ture rent arbejdsrelateret. Så min arbejdsgiver TJENTE 84 kroner på at jeg kørte de 4 private ture. Skal man så "trækkes" MINUS 84 kroner i løn, hvilket jo er det som ville stille min arbejdsgiver neutralt i forhold til mine private ture???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret June 7, 2013 Smuttursrabatten giver anledning til nogen besynderlige logiske modsætninger, når man har en arbejdsgiverbetalt brobizz. Jeg har en arbejdsgiverbetalt brobizz og det er aftalt at jeg skal betale mine private ture selv, da man ellers får problemer med Skat, fordi ens arbejdsgiver ikke må finansiere ens private ture, hvis bizzen skal være skattefri. I praksis løses det ved at jeg efterfølgende trækkes over min lønseddel for eventuelle private ture. Men hvordan regner man lige prisen ud på de ture, hvis man fik smuttursrabat??. Fx sidste måned kørte jeg 46 ture i alt, men nåede at få smutturs rabatten 2 gange på de 4 private overfarter jeg kørte. Den samlede pris på de 46 ture blev dermed 84 kroner MINDRE end hvis jeg kun havde kørt 42 ture rent arbejdsrelateret. Så min arbejdsgiver TJENTE 84 kroner på at jeg kørte de 4 private ture. Skal man så "trækkes" MINUS 84 kroner i løn, hvilket jo er det som ville stille min arbejdsgiver neutralt i forhold til mine private ture???? Det korte svar er: NEJ! Det lange svar er: Den aftale som er indgået mellem arbejdsgiver og arbejdstager må ikke reguleres i det år som den er indgået ad gangen. Evt. mulige højere/lavere priser i det aftalte år skal derfor med regnes i aftalen (forholdsmæssigt). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites