Jump to content
Moore Michel

Vi flytter til Bunkeflostrand til august :-) -generel info søges

Recommended Posts

Hejsa Mig og min kæreste skal flytte til Bunkeflostrand til august. Vi har en lejlighed i kiggerten, og kontrakten er halvt underskrevet (meaning: vi skal lige se om den virkelig er som på billederne, for så bliver kontrakten underskrevet). I den forbindelse har jeg fundet denne dejlige debat og håbede på at nogen kunne hjælpe os og give os noget generel info om det at bo på den rigtige side af øresund. Ting som vi f.eks. kunne bruge hjælpe til allerede nu er flg.: - hvordan fungere indregistrering af bil i sverige? - selve det at flytte folkeregisteradresse til sverige? - svensk sygesikringskort? - hvilke forsikringsselskab kan i anbefale? (bil forsikringer) - andet vi skal være opmærksom på?? Som i kan se er vi helt nye til det her så enhver hjælp tages imod med kyshånd :) vh Michel Moore

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du finder svar på dine spørgsmål ved at læse "sticky" under de enkelte forum grupper. Resten finder du svar på vha. søgefunktionen, som faktisk virker i dette forum. Har du yderligere spørgsmål, vender du blot tilbage. - vedr. registrering af bil finder du alt om dette på www.transportstyrelsen.se - fordon - folkeregisteret henvender man sig til in person og udfylder det nødvendige - vi har alle årene haft IF försäkring, fordi det funker fint for os - som sagt følg rådet indledningsvist og vend tilbage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar, jeg prøver at kigge lidt rundt igen og vender tilbage når der opstår nogen spørgsmål :-) Kan du fortælle mig lidt om hvad du giver i forsikringer? Jeg har en CLS350 '10 og en Cayenne V6 3.2 '05, og er nervøs for at forsikringerne til disse bliver meget dyr da vi begge er under 25

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har en CLS350 '10 og en Cayenne V6 3.2 '05, og er nervøs for at forsikringerne til disse bliver meget dyr da vi begge er under 25
Du skal nok ikke forvente at de ikke bliver billige at forsikre... Men sikkert billigere end de ville være i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan du fortælle mig lidt om hvad du giver i forsikringer?
Ja under 25 år bliver det næppe billigt. Jeg er dobbelt så gammel og giver 7.500 for min BMW 120d cab (gennem www.bmworiginalforsakring.se) samt 13.000 for min Porsche 911 turbo. Du ska være meget opmærksom på dine valg af selvrisiko, garageforhold osv. - der kan tjenes lidt dér...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fandt guiden mht forsikringer og har sendt mail til samtlige selskaber i guiden nu må vi se hvad de siger :-) Ved du noget om import at tysk bil?
De bedste priser får du nok ved at ringe til dem. Jeg har sendt et par link i din tråd om import - det er piece of cake. (jeg har importeret hundrede køretøjer)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kvalm hvad siger Svenskerne til bilerne når du skal sælge dem igen i forhold til de er importeret? Har det indflydelse på prisen?
Det er de ikke så glade for - de køber helst svensksolgte biler. Derfor har vi ofte solgt bilerne i DK !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkomne! Forsikringer osv. Prøv insplanet.se( søg på Google) i skal dog indtaste Pers.nr og bil reg. Nr. I Swe ligger afgiften på import på 3000. Sek ca. ( skal dog have kørt 6000) eller 1 år gammel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites