Jump to content
øresunds

Mister han sin opholdstilladelse?

Recommended Posts

min kammerat og hans kone har tænkt sig at flytte til malmö. de begge arbejder i danmark. konen har dansk pas, manden har permanent opholdstilladelse og har haft det i 15 år. spørgsmålet er, mister han sin danske opholdstilladelse og derfor ikke har mulighed for at arbejde i dk mere eller bibeholder han det og stadig får lov at arbejde i dk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
min kammerat og hans kone har tænkt sig at flytte til malmö. de begge arbejder i danmark. konen har dansk pas' date=' manden har permanent opholdstilladelse og har haft det i 15 år. spørgsmålet er, mister han sin danske opholdstilladelse og derfor ikke har mulighed for at arbejde i dk mere eller bibeholder han det og stadig får lov at arbejde i dk?[/quote'] Evt. vente og se om han ikke kan få dobbelt DK statsborgerskab, og så er det jo ikke noget problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lovgivningen er faktisk ved at blive ændret i DK. Lovforslag fremsættes snart' date=' som gør det muligt at have dobbelt dansk statsborgerskab også ved naturalisation. Så vent og se tiden an.[/quote'] Okay så hvis jeg skal forstå det rigtigt så nu min kæreste har perment opholds tilladelse i dk , kan han få dobbelt statsborgerskab ? Altså hva det bedste for os og gøre hvis jeg er dansk statsborger og gerne vil flytte til Sverige med vores datter ? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For og starte på en frisk og det næsten er umuligt og finde en god lejlighed i Kbh der er til at betale .. Han vil gerne ha muligheden for kunne enten få job i Danmark eller Sverige , og vi har os haft flyttet til Sverige før men på det tidspunkt var vi ret uvidne og kom for langt ud på landet så det var svært .. Og jeg snakker om og flytte senest D 1 november da vores lejekontrakt udløber der . Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altså han mister muligheden for at få dansk statsborgerskab' date=' hvis I flytter til Sverige, og han skal søge om lov, hvis han vil bo i Sverige og arbejde i DK. Opholdstilladelsen mistes ved fraflytning.[/quote'] Okay , men hvad var det så du mente med dobbelt dansk statsborgerskab , jeg har læst frem og tilbage bla. Også om regler ved familiesamføring i Sverige men er usikker om jeg skal ansøge under eu regler eller svenske regler ? Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For at kunne bo i Sverige og arbejde i DK, skal man være nordisk eller EU/EØS-borger. Så hvis grunden til at han endnu ikke er dansk er, at han ikke vil give afkald på sit oprindelige statsborgerskab, så skal han bare være tålmodig og vente på, at folketinget vedtager en ny lov, som annonceret af regeringen. Derefter kan han så blive dansk og bevare sit hidtidige statsborgerskab, og derefter uden videre kunne flytte til Sverige. Dette vil dog næppe kunne nås inden 1. nov.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites