Jump to content
CpX

Salg af bil, sikreste måde at gøre dette på.

Recommended Posts

Hej. Jeg skal sælge min bil, den er nu på blocket - Og jeg vil bare gerne vide hvordan jeg sikrest foretager sådan én handel. Jeg ville nok tage med vedkommende ned i deres bank og få overført på dagen. Er der en bedre og mere sikker metode jeg kan anvende mig af? Pfh. tak. Jeg kender desværre til flere ærgerlige historier når det kommer til bil salg i SE, så hvordan jeg kan sikre mig bedst ville være en god start.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er en du ikke kender, så gå i i banken og orden sagerne. Vil vedkommende ikke dette, så find en anden køber. Og selvom det er en du kender, så ville jeg stadig gå i banken - medmindre der er tale om små-beløb. Forsikringen afmeldes automatisk, når bilen skifter ejer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En banknoteret check er en sikker måde, og den afleverer du så i din bank sammen med en kopi af salgsaftalen. I Sverige skal man jo kunne dokumentere flowet af store beløb - både den ene og den anden vej... (ind og ud af banken)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar, hvad med sådan én postvaxel, eller var det i "gamle" dage?! Problemet er, jeg ikke ved om den postvaxel er sand el falsk, så tager nok en tur i banken med kunden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for svar, hvad med sådan én postvaxel, eller var det i "gamle" dage?! Problemet er, jeg ikke ved om den postvaxel er sand el falsk, så tager nok en tur i banken med kunden.
Min seneste bil blev solgt til en svensker på sådan en "veksel", idet jeg ikke ville ha 200.000 kr i kontanter ! (plus en bil) Vekslen var endda udstedt til ham selv, hvor jeg heldigvis huskede at få hans signatur på bagsiden. Ellers havde den iflg. banken været 0 kr værd, og man ku så ha brugt lang tid på at pengene fra ham på anden måde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det nemmeste er at man mødes i banken' date=' og får det ordnet der.[/quote'] Helt enig. Det er også sådan jeg har gjort det. Og så smider man sammen reg-attesten med omregistrering i en postkasse på vejen derfra. Job done og 100% sikkert.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du bliver nødt til at indfinde dig i bankens åbningstid hvis de skal kontrollere om postväxlen er gyldig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du bliver nødt til at indfinde dig i bankens åbningstid hvis de skal kontrollere om postväxlen er gyldig...
Ja - og i åbningstiden for den bank som har udstedt växlen.... Da jeg solgte min tidligere bil var det en mindre bank som ikke havde centralt "callcenter" som havde udstedt den, så da jeg var forbi med den klokken 16.20 i Nordeas åbningstid kunne de ikke få fat på nogen i filialen som havde udstedt den - og de ville derfor ikke sætte den ind på min konto. Jeg var nødt til at komme igen dagen efter hvor det så lykkes...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg takker alle sammen for input. Det nogle gode input. Mht. overførsel, sparer man meget på ikke at bruge sin bank til overførsel. Jeg har Nordea og skal overfører til DK, grundet mit billån er i DK. Og hvem skal man så bruge hvis ikke Nordea.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites